kfd protein dessert

7 pogromców tłuszczu

7 pogromców tłuszczu

 

Dodany obrazek

 

Kwas Alfa Liponowy (ALA)

 

Dodany obrazek

Należy do grupy kwasów tłuszczowych. Naturalnie występuje w każdej żywej komórce. Jego zasadniczą funkcją jest wytwarzanie energii potrzebnej do codziennych obowiązków. Zaleca się dodawanie kwasu alfa liponowego do posiłków bogatych w węglowodany ( 2-3 razy na dzień), ponieważ wspiera konwersję glukozy do energii wykorzystywanej podczas wysiłku fizycznego. Jeśli naszym głównym celem jest „rzeźba”, musimy mieć pewność że każdy posiłek składający się z węglowodanów będzie prawidłowo wykorzystany przez ustrój, a jakikolwiek nadmiar nie będzie magazynowany. Dodatkową zaletą kwasu alfa liponowego jest działanie antyoksydacyjne- wspomaga usuwanie wolnych rodników z organizmu. Podczas redukcji z tkanki tłuszczowej uwalniane są toksyny, mające niekorzystny wpływ na funkcjonowanie organizmu. Za sprawą kwasu alfa liponowego substancje tego typu są efektywniej neutralizowane.

Nienasycone kwasy tłuszczowe (EFA – Essential Fatty Acids)

 

Dodany obrazek

Związki występujące naturalnie w rybach, nazywane od niedawna „cudnymi suplementami 21 wieku”. Badania pokazują, że spożycie ryb bogatych w nienasycone kwasy tłuszczowe przyczynia się do polepszenia stanu zdrowia. Związki te zapobiegają różnorodnym dolegliwościom, między innymi otyłości, depresji, bólom głowy i stawów, nadciśnieniu i innym chorobom o podłożu sercowo-naczyniowym. Na domiar tego istnieją badania,w których wykazano, iż kwasy Omega 3 wspomagają rozwój i funkcjonowanie mózgu. Oleje pozyskiwane z ryb wykorzystywane są w celu wzmocnienia włosów, skóry i paznokci. Dodatek tych kwasów w postaci suplementów diety jest na pewno świetnym wyborem. Kwasy tłuszczowe usprawniają transport substancji i ich wykorzystanie przez ustrój. Dzięki temu metabolizm pracuje na optymalnym poziomie i ma zapewnione prawidłowe warunki do konwersji zmagazynowanego tłuszczu w energię.

Dodany obrazek

 

Karnityna

 

Dodany obrazek

Pochodna aminokwasów, występuje we wszystkich żywych komórkach. Koronnymi funkcją karnityny jest transport długołańcuchowych kwasów tłuszczowych do mitochondriów w celu ich oksydacji oraz usuwanie toksycznych odpadów. Największe jej pokłady znajdują się w mięśniach szkieletowych i mięśniu sercowym. Wołowina, nabiał, ryby, produkty pełnoziarniste to produkty obfitujące w ten cenny związek. Wyróżnia się 2 izoformy- D i L. L-karnityna jest formą aktywną i znajduje się głównie w żywności.

Pozostałe funkcje karnityny w organizmie:

• Wzrost wytrzymałości
• Ochrona układu krwionośnego
• Przeciwdziałanie procesom starzenia
• Walka z rakiem, cukrzycą i HIV
• Utrzymywanie płodności wśród mężczyzn

Stosowanie karnityny powyżej 3 g/dzień może prowadzić do wystąpienia wymiotów, biegunek, osłabienia. L-karnityna, propionylo-l-karnityna i acetylo-l-karnityna to trzy najlepsze suplementy będące źródłem karnityny.

Dodany obrazek

 

Błonnik

 

Dodany obrazek

Zaliczany jest do grupy węglowodanów, których organizm nie potrafi strawić. Naturalnie występuje w warzywach, owocach, nasionach, zbożach. Wyróżnia się wiele odmian błonnika. Klasyfikacje dokonuje się głównie kątem pochodzenia oraz rozpuszczalności w wodzie (rozpuszczalny/nierozpuszczalny). Każda odmiana ma inne działanie prozdrowotne. W przypadku dzieci i młodzieży zaleca się przyjmowanie 20g błonnika na dzień, natomiast dorośli powinni dostarczyć powyżej 30g tego związku. Źródłem może być jedzenie bądź suplementy diety. Przyjmuje się, że im więcej kalorii się spożywa tym więcej błonnika należy dostarczyć. Błonnik chroni serce, wspiera walkę z cukrzycą, obniża ryzyko wystąpienia raka jelita grubego, wspomaga odchudzanie, usuwa toksyny, redukuje poziom złego cholesterolu.

Kilka pomocnych rad aby zwiększyć ilość błonnika w diecie:

1. Zamiast soków owocowych wybierać „całe” owoce.
2. Zastąpić biały ryż, makarony, pieczywo produktami pełnoziarnistymi.
3. Słodkie płatki śniadaniowe zamienić na owsiankę, musli bez dodatku cukru.
4. Przekąski takie jak chipsy, batony czekoladowe zamienić na sałatki warzywne.

Dodany obrazek

 

Johimbina

 

Dodany obrazek

Alkaloid, pozyskiwany z kory drzewa yohimby lekarskiej, naturalnie występującej w Afryce. Silny afrodyzjak, wspierający walkę z rakiem, działający antyoksydacyjnie, przeciwdziałający impotencji, podnoszący libido, wspomagający spalanie tkanki tłuszczowej, dodający energii. Tak w skrócie można przedstawić ten związek. Zaleca się przyjmowanie 0,2 mg na każdy kg masy ciała. Dawkę należy rozłożyć na 2-3 porcje w ciągu dnia. W celu osiągnięcia jak najlepszych efektów, rekomenduje się łączenie johimbiny z ćwiczeniami fizycznymi oraz odpowiednio zbilansowaną dietą. Johimbina wykorzystuje działanie hormonów lipolitycznych. Przy diecie bogatej w węglowodany, aktywność johimbiny będzie zredukowana ze względu na aktywność insuliny. Dlatego najlepiej przyjąć johimbinę 30-45 minut przed posiłkiem. Podczas suplementacji johimbiną bardzo ważnym aspektem jest wielkość posiłków oraz odpowiednio dobrane proporcje składników odżywczych.

Dodany obrazek

Dodatkowe zalety:

1. Zwiększa pociąg seksualny
2. Wzmacnia pamięć krótkotrwałą przez wzrost noradrenaliny
3. Usprawnia przepływ krwi- rozszerza naczynia krwionośne
4. Obniża apetyt
5. Reguluje ciśnienie krwi
6. Wspomaga transport składników odżywczych

Żeń-szeń

 

Dodany obrazek

Wszechlek lub ginseng, zioło wykorzystywane w medycynie chińskiej od ponad 2.000 lat. Chińczycy uważali, że stosowanie tej rośliny wspiera dobrostan psychofizyczny oraz wydłuża życie. W sprzedaży dostępne są dwie odmiany: azjatycka- Panax Ginseng oraz amerykańska- Panax quinquefolius.

Działanie zdrowotne:

1. Wspiera układ immunologiczny
2. Zwiększa wytrzymałość
3. Dodaje energii
4. Redukuje stres
5. Kontroluje poziom cukru
6. Wspomaga regenerację
7. Antyoksydant
8. Polepsza nastrój
9. Obniża poziom kinazy kreatynowej po wysiłku
10. Podnosi libido
11. Wspiera spalanie tkanki tłuszczowej- działanie termogeniczne

Dodany obrazek

Żeń-szeń zawdzięcza swoje właściwości składnikom aktywnym znajdującym się w jego składzie. Mowa tu o glikozydach triterpenu. Wykazują one silne działanie neuro-protekcyjne, przeciw-utleniające, przeciwnowotworowe, przeciwlękowe, przeciwzapalne itp. Zaleca się przyjmowanie 1 lub 2 gram na dzień. Stosowanie żeń-szenia w prawidłowych ilościach nie powoduje skutków ubocznych jednak nie jest polecany kobietom karmiącym i ciężarnym.

Pieprz Cayenne

 

Dodany obrazek

Ostra przyprawa, pozyskiwana z papryki rocznej. W składzie pieprzu kajeńskiego występuje alkaloid- kapsaicyna, posiadająca właściwości antyoksydacyjne. Oprócz funkcji detoksykacyjnych, pierz cayenne przyspiesza przemianę materii oraz obniża poziom złej frakcji cholesterolowej (LDL). Za sprawą tych właściwości wykorzystywany jest w produkcji preparatów wspomagających walkę z tłuszczem.

Dodany obrazek

Dodatkowe zalety stosowania tej odmiany pieprzu:

1. Niszczenie komórek rakowych
2. Korzystne oddziaływanie na układ krwionośny
3. Regeneracja tkanki żołądka
4. Termogenik
5. Wspiera perystaltykę jelit
6. Usprawnia trawienie
7. Niweluje skurcze mięśni
8. Działanie przeciwrakowe/przeciwbólowe

Dodany obrazek

 

Kategorie: Artykuły

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17