kfd protein dessert

Cała prawda o tłuszczu, czyli jak tyjemy…

Cała prawda o tłuszczu, czyli jak tyjemy…

 

Dodany obrazek

Nienawidzimy go jednak łączy nas z nim nieprzerwana więź. Niczym porzucona kochanka, tłuszcz wraca do nas pomimo naszych ciągłych starań przerwania tej znajomości. Czy tak na prawdę tłuszcz jest głównym winowajcom tycia? Okazuje się że nie. Tłuszcz jest gotowy do zawieszenia broni ale przede wszystkim musimy przestać karmić nasze ciało ogromnymi dawkami węglowodanów. W pierwszej kolejności za magazynowanie tłuszczu odpowiadają węglowodany, a nasz nałóg do tych związków to prawdziwa gra uczuć.

Dodany obrazek

Spójrzmy w jaki sposób powstaje tłuszcz:

Krok 1. Myśl o jedzeniu

Nudzi ci się, Twój umysł nie jest niczym zajęty. W tym momencie napada Cię chęć na jedzenie. Pierwszą myślą jaka przychodzi do głowy jest zjedzenie dobrego posiłku obfitującego w węglowodany.

Krok 2. Twój organizm rozpoczyna uwalnianie insuliny

Nasze myśli tworzą reakcje chemiczne w naszym ciele. Pamiętacie czasy kiedy jako dziecko chcieliście zgiąć łyżkę siłą umysłu? Okazuje się, że wszystko co planujesz zrobić ma wpływ na sferę fizyczną. Organizm rozpoczyna produkcję insuliny.

Dodany obrazek

 

Krok 3. Siła insuliny

Insulina wysyła sygnał, iż pojawiła się i należy przerwać procesy wydatkowania energii, a następnie rozpocząć magazynowanie tłuszczów.

Krok 4. Głód

Regiony mózgu związane z kontrolą apetytu zostają uaktywnione przez co stajemy się głodni.

Krok 5. Jedzenie!

Po przygotowaniu pysznego jedzenia bogatego w węglowodany rozpoczynamy akcję bojową. Pora wszamać trochę jedzenia!

Krok 6. Zwiększone wydzielanie insuliny

Trzustka zwiększa wydzielanie insuliny. Ile? To zależy od jedzenia jakie spożywamy. Jeśli jest to pokarm o niskim indeksie glikemicznym, poziom insuliny pozostaje na niskim poziomie. W przypadku ciasteczek, cukierków, tortów sprawa ma się inaczej.

Krok 7. Trawienie węglowodanów=glukoza

Nowo pozyskane węglowodany są przekształcane do glukozy, które zostają transportowane do krwiobiegu. Glukoza jest również znana pod pojęciem dekstrozy. Glukoza krążąca we krwi staje się dostępna dla wszystkich komórek w organizmie.

Dodany obrazek

 

Krok 8. Poziom cukru we krwi rośnie

Pokarmy o niskim IG są znacznie dłużej trawione przez co czas w jakim glukoza trafia do krwiobiegu jest wolniejszy. Mniej więcej wynosi 2 kalorie na minutę. Cukry pochodzące z pokarmów o wysokim IG są trawione błyskawicznie i transportowane są do krwi na poziomie 30 kalorii na minutę.

Krok 9. Więcej insuliny!

Jeśli spożywamy coraz więcej „złych” węglowodanów, poziom insuliny rośnie i prowadzi to do jej nadmiernego gromadzenia w krwiobiegu.

 

Krok 10. Trójglicerydy


Kiedy poziom insuliny jest bardzo wysoki, organizm nie jest w stanie spalać kalorie. Tłuszcz pochodzący z jedzenia gromadzony w komórkach tłuszczowych pod postacią trójglicerydów.

Krok 11. Wzrost komórek tłuszczowych

Obecny tłuszcz pozostaje na swoim miejscu podczas gdy nadmiar insuliny prowadzi do powiększania jego zasobów. Ten cykl jest kontynuowany gdy spożywamy nadmierne ilości pokarmów o wysokim IG.

 

Krok 12. Tyjesz!

 

Dodany obrazek

Przewodnik Yale do spraw Żywienia Dzieci przedstawia jasne wyjaśnienie, dlaczego jedzenie węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym oferuje znacznie wyższą przewagę nad pokarmami o wyższym IG:

„Jeżeli złożone węglowodany są rozkładane do cukrów prostych w jelicie, zanim zostaną one wchłonięte do krwiobiegu, dlaczego są lepsze od rafinowanego cukru lub innych di- lub mono-sacharydów? W dużej mierze ma to związek z procesami trawienia i wchłaniania. Cukry proste wymagają niewielkiej przeróbki, a gdy dziecko zjada słodkie potrawy, np. batonika lub ciasto czekoladowe, poziom glukozy we krwi gwałtownie wzrasta. W odpowiedzi trzustka wydziela duże ilości insuliny, w celu utrzymania poziomu glukozy we krwi. Ta odpowiedź insulinowa z kolei ma tendencję do gwałtownego spadku poziomu cukru we krwi od 3 do 5 godzin po spożyciu batonika itp. Szybki spadek cukru może prowadzić do wzrostu poziomu adrenaliny przez co może wystąpić nerwowość, rozdrażnienie. Tego typu procesy nie występują w przypadku spożycia węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym, gdyż ich trawienie i absorpcja zachodzą na umiarkowanym poziomie.

Co sprawia że tyjemy?

Tycie jest ściśle związane z wysokim poziomem insuliny, który skutkuje transportem tłuszczów do komórek tłuszczowych.

Dodany obrazek

W jaki sposób możemy pozbyć się tłuszczu?

Trening siłowy/wytrzymałościowy oraz dobrze zbilansowane jedzenie wspomoże utylizację tłuszczów do energii, co z kolei będzie prowadzić do obniżenia poziomu tkanki tłuszczowej w organizmie.
Węglowodany regulują poziom insuliny, a insulina odpowiada za magazynowanie tłuszczów.. Gary Tubes, autor publikacji ”Why we get fat” powiedział: „Tłuszcz nie powoduje że tyjemy. To węglowodany.

A teraz idź i rozkoszuj się kurczakiem z warzywami. Smacznego :rolleyes:

Dodany obrazek

Źródło: http://leangainsguid…-does-fat-form/

 

Kategorie: Artykuły

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17