kfd protein dessert

Chcesz schudnąć – jedz śniadania!

dieta

Pobudka, szybki prysznic, kawa w biegu i do pracy. Brak czasu na zjedzenie pożywnego śniadania – ten poranny scenariusz jest Ci znany? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie złą wiadomość – niejedzenie śniadań wcale nie pomaga w odchudzaniu, wręcz przeciwne! Okazuje się, że małe śniadanie lub jego brak tylko zaostrza apetyt, przez co w ciągu dnia łatwiej sięgnąć Ci po niezdrowe, kaloryczne przekąski. Dlatego jeśli jesteś na diecie – jedz śniadania!

Śniadanie podstawą sukcesu


Naukowcy ze Stanów Zjednoczonych dowiedli, że jeśli zjemy pożywne, pełnowartościowe śniadanie, to przez dalszą cześć dnia łatwiej będzie nam utrzymać lekkie menu. Okaże się też ono zdecydowanie skuteczniejsze w działaniu. Teorii tej dowodzi badanie, przeprowadzone na dwóch grupach kobiet o średniej aktywności fizycznej. Jedne stosowały tradycyjną, niskokaloryczną dietę do 1000 kcal dziennie w tym 300 kcal na śniadanie, drugie zjadały ok. 1300 kcal, z czego 600 kcal na śniadanie. Pierwsza grupa po czterech miesiącach straciła średnio 14 kg, aby podczas następnych czterech miesięcy przybrać średnio po 9 kg., druga zaś w pierwszym okresie straciła po 11 kg, a w następnym dalsze 8 kg. Na czym więc polega sukces tych „śniadających”? Na odpowiednim komponowaniu posiłków w ciągu dnia.

Uważaj na węglowodany


Podstawą pożywnego śniadania powinny być węglowodany, nie chodzi jednak o słodkie bułeczki czy gotowe musli, zawierające dużo cukru. Najbardziej słusznym rozwiązaniem będą produkty, zawierające węglowodany złożone: pełnoziarniste pieczywo, kasza lub płatki owsiane. Białe pieczywo warto zamienić na ciemne, najlepiej te, zawierające pełne ziarna. O ile należy ograniczyć spożycie węglowodanów wieczorem, o tyle zjedzenie wysoko węglowodanowego śniadania hamuje ataki głodu i pozwala organizmowi lepiej gospodarować energią w ciągu dnia. Gwarantuje to także znacznie lepsze samopoczucie i brak typowych przy odchudzaniu skutków ubocznych – bólów głowy, humorów i złego samopoczucia.

Pamiętaj o białku


Śniadanie na diecie powinno być bogate w białko, które powstrzymuje ataki głodu i dodaje energii. Dobrym jego źródłem są jaja, białe sery, jogurty, wędzony łosoś i chude wędliny. Badania wykazały, że kobiety, które na śniadania jadły jajka, schudły 2 razy więcej od pań, które sięgnęły wyłącznie po pieczywo. Zawarte w jajkach białko zwiększa uczucie sytości i hamuje głód, przez co w ciągu dnia zjadasz mniej. Nie grozi nam więc efekt jojo ani też napady pochłaniania wszystkiego co tylko pod ręką. Trudniej Ci będzie sięgnąć po niezdrową, kaloryczną przekąskę, co pozwoli Ci stracić upragnione centymetry. To także obowiązkowy punkt na liście produktów śniadaniowych dla wszystkich tych, którzy chcą wyrzeźbić swoje ciało i regularnie ćwiczą na siłowni. Białko pochodzenia naturalnego jest znacznie lepiej przyswajalne niż to, w postaci suplementów diety. Dlatego zarówno sportowcy, jak i osoby trenujące, powinny przywiązywać szczególną wagę do jakości swoich śniadań, w żadnym wypadku nie wolno wybierać się na poranny trening na czczo!

Błonnik – najlepszy przyjaciel


Warto również sięgać po produkty, zawierające dużo błonnika – zwiększa on uczucie sytości i sprawi, że przez dług czas będziesz czuć się najedzonym. Błonnik reguluje także procesy trawienne, hamuje napady głodu i usuwa toksyny z organizmu. To Twój najlepszy przyjaciel, jeśli jesteś na diecie. Znajdziesz co w otrębach, pieczywie pełnoziarnistym, płatkach owsianych, suszonych owocach, pestkach słonecznika i bananach.

Zarówno naukowcy, jak i dietetycy potwierdzają: nie należy omijać śniadań. Nawet jeśli starasz się zgubić zbędne kilogramy, nie powinieneś ograniczać kalorii ich kosztem śniadań. To właśnie ten posiłek daje Ci energię na resztę dnia i pobudza metabolizm. Przepisy na zdrowe i urozmaicone posiłki śniadaniowe znajdziesz w serwisie Codogara. Smacznego!

Kategorie: Artykuły,Kuchnia Fit

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.18