kfd protein dessert

Co należy jeść aby nasze serce było zdrowe?

serce

Serce to jeden z najważniejszych organów. Gdy zaczyna szwankować zagrożone jest nie tylko nasze zdrowie, ale również życie.

Tymczasem doniesienia dotyczące chorób serca są alarmujące. Bardzo często problemy z sercem mają już nawet bardzo młode osoby. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyn jest wiele. Podstawową jest jednak szybki tryb życia, który prowadzimy i niezdrowe jedzenie, które stało się stałym elementem naszej diety.

Tymczasem wprowadzenie drobnych zmian do codziennego menu może przyczynić się do tego, że nasze serce będzie w znacznie lepszej kondycji. Sprawdźmy co warto jeść.

Tłuszcze? Tak, ale tylko odpowiednie!

Wiele osób, które usłyszały o tym, że ich serce nie funkcjonuje najlepiej obawia się, że będą musiały całkowicie zrezygnować ze spożywania tłuszczy! To błąd. To składnik odżywczy, który jest nam potrzebny. Warto jednak pamiętać o tym, że powinny być tłuszcze, które mają pozytywny wpływ na nasz organizm – czyli np. kwasy tłuszczowe omega3 i omega6. Unikać należy za to tłustego, czerwonego mięsa oraz oleju palmowego. Z powodzeniem możemy sięgać po oliwy roślinne – oliwę z oliwek, olej słonecznikowy i rzepakowy.

Nie musisz rezygnować z mięsa

Kolejnym mitem, który często powtarzany jest wśród osób, które są zagrożone chorobami serca jest konieczność zrezygnowania z mięsa. Tymczasem to nie do końca prawda. Znacznie ograniczyć powinniśmy jedynie mięso czerwone – z powodzeniem możemy nadal cieszyć się smakiem drobiu i ryb. Co więcej, również po czerwone mięso możemy sięgnąć od czasu do czasu o ile zadbamy o jego zdrowe przyrządzenie a więc np. grillowanie zamiast smażenia na głębokim tłuszczu. Pamiętajmy również, że mięso ma obecnie wiele zamienników, np. zdrowe wegańskie produkty sojowe, które mogą nam pomóc rozstać się z tym, co nam szkodzi.

Warzywa i zdrowe gotowanie

Przede wszystkim jednak osoby, które chcą zatroszczyć się o stan zdrowia swojego serca powinny pokochać warzywa – możemy je bowiem jeść bez żadnych ograniczeń w różnej postaci – zarówno surowe, jak i gotowane i grillowane. Dzięki temu każdy z nas może znaleźć ulubione smaki, dzięki którym nie odczuje skutków zmiany diety. Poza tym ogromne znaczenie ma sposób przygotowywania potraw. Wystarczy wybrać pieczenie w piekarniku lub gotowanie na parze zamiast smażenia, by nasze serce odetchnęło z ulgą.

Ogranicz spożycie soli

Kolejnym wrogiem serca jest sól. Tymczasem w naszym kraju dodawana jest do produktów, których nawet byśmy o to nie podejrzewali. Z tego właśnie powodu warto unikać przetworzonego jedzenia, którego składu nie znamy dokładnie. Zaś w domowej kuchni warto zastąpić sól ziołowymi przyprawami. Dzięki nim dania nadal będą nam smakowały a jednocześnie staną się znacznie zdrowsze.

Podsumowując, jedzenie, które pozytywnie wpływa na serce i układ krwionośny wcale nie musi być monotonne i niesmaczne. Warto więc zmienić swoje przyzwyczajenia. Jeśli chcesz wiedzieć co jeszcze możesz zrobić koniecznie odwiedź stronę http://dietadlaserca.pl/ – znajdziesz tam wiele przydatnych wskazówek.

Kategorie: Artykuły

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.16