kfd protein dessert

NOWE Ćwiczenia + dieta = efekty

Regularne wykonywanie serii ćwiczeń jest w stanie poprawić naszą kondycję fizyczną, a także sylwetkę. Mało kto wie, że najlepsze efekty daje połączenie odpowiedniego planu ćwiczeniowego wraz z dietą. Dlaczego dieta jest tak ważna podczas spełniania się podczas ćwiczeń?

Przygotuj sobie odpowiedni plan ćwiczeniowy

Bez względu na to, czy ćwiczysz na siłowni, czy w domu, przygotuj sobie plan, który będzie w stanie zapewnić Ci oczekiwane efekty. Rozpisz dokładnie czas treningu, a także ćwiczenia wraz z partiami ciała, na jakie mają wpływ. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jak przygotować się do treningu. Mierz jednak siły na zamiary i dbaj o swoje mięśnie.

Nie zapomnij o posiłkach. Muszą one być zbudowane z wartościowych, zdrowych produktów, aby dostarczyć organizmowi wszelkie niezbędne składniki mineralne. Posiłki zbuduj w taki sposób, aby dieta była maksymalnie zbilansowana, muszą w niej znajdować się zarówno produkty mięsne, białka, jak i tłuszcze. Zapewni to prawidłowe funkcjonowanie Twojego organizmu, a także odpowiednią ilość kalorii w ciągu dnia.

Trenuj regularnie

Stawiając sobie cel ćwiczeń musisz trenować regularnie. Jedynie regularne ćwiczenia, wykonywane w sposób prawidłowy w połączeniu z dietą zapewniają najlepsze możliwe efekty pracy.

Wszystko rób jednak stopniowo. Zacznij od prostych ćwiczeń w małej intensywności i z czasem zwiększaj dawkę wysiłku. Dzięki temu unikniesz poważnych konsekwencji w postaci uszkodzeń mięśni, czy masywnych i trudnych zakwasów. Rozpoczynając regularną pracę nad swoim ciałem, dobrze jest wykorzystać różnego typu urządzenia, na przykład bieżnię. Pozwalają one na ustawienie programu treningu w taki sposób, aby aktualne możliwości Twojego organizmu były wykorzystane w odpowiedni sposób.

Jak zbudować odpowiednią dietę?

Podstawowym elementem diety jest nawodnienie. Wypijaj przynajmniej 2 litry wody dziennie. Dodatkowo spożywaj 5-6 mniejszych posiłków w ciągu każdego dnia. Częste spożywanie niewielkich, ale zdrowych potraw zapewni Twojemu organizmowi ciągle energię i pozwoli na szybkie regenerowanie się po treningach. Ostatni posiłek powinien być przed godziną 18. W momencie odczuwania głodu po kolacji – stosuj zdrowe przekąski w postaci owoców i warzyw.

Budując plan żywieniowy dostosowany do Twojego planu treningowego wyeliminuj źródła soli, cukrów, a także tłuszczów zwierzęcych. Unikaj również produktów przetworzonych zawierających monstrualne ilości konserwantów. Wyłącznie świeże produkty są w stanie dostarczyć organizmowi maksymalną ilość witamin, minerałów, błonnika, kwasów omega – 3. Jako elementarne składniki swoich potraw traktuj :

  • olej roślinny,

  • owoce i warzywa,

  • nabiał,

  • jaja,

  • drób i ryby,

  • pieczywo pełnoziarniste.

Ćwiczenia w domu, czy na siłowni?

Realizować się podczas wykonywania ćwiczeń można zarówno w domu, jak i na siłowni. Rozwiązania te mają jednak znaczące różnice. Pierwszą z różnic jest fakt, że, aby wykonywać ćwiczenia w domu potrzebujemy odpowiedniego sprzętu. Jesteśmy zobligowani do dokonania zakupu ciężarków, drążków, czy ławki do ćwiczeń. Często może to wymagać dokonania dużych inwestycji. Mamy jednak pełną kontrolę nad tym, co posiadamy, z jakich przyrządów korzystamy. Nie musimy również dzielić się z innymi użytkownikami. Zakupiony sprzęt jest tylko nasz.

Poszukując sprzętu do domowej siłowni warto jest przeanalizować ofertę prosportowy.pl.

Siłownia jest miejscem publicznym. Często zdarza się tak, że oprócz nas, z pomieszczeń korzysta wiele, innych osób. Jeżeli siłownia jest odpowiednio duża i wyposażona w odpowiednią ilość urządzeń i przyrządów – możemy wykonywać swój plan treningowy bez przeszkód. Inaczej sprawa ma się w przypadku tych mniejszych, slabiej wyposażonych. W momencie tłoku zaczyna brakować miejsca, a nawet powstają swego rodzaju kolejki do jednego urządzenia.

Ćwiczenia bez odpowiedniej diety nie przynoszą maksymalnych efektów. Ze stwierdzeniem tym zgodzi się każdy, kto regularnie wykonuje swój, indywidualny plan treningowy. Ważne jest nie tylko odpowiednie zaplanowanie ćwiczeń, ale również posiłków. Każdego dnia powinniśmy spożywać wartościowe, wyłącznie świeże produkty. Dostarczą one maksymalną dawkę składników odżywczych. Ćwiczenia możesz wykonywać zarówno w domu, jak i na siłowni. O obu rozwiązaniach możesz przeczytać w artykule http://www.rp.pl/Inne-sporty/160729332-Cwiczenia-w-domu-czy-silowni-Wady-i-zalety.htmlBez względu na wybraną opcję, połączenie regularnych ćwiczeń i diety zawsze przyniesie efekty, dlatego warto jest łączyć obie te rzeczy.

Kategorie: Artykuły,Porady

Tagi: , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.15