kfd protein dessert

Jak przyrządzić kurczaka – smaczne i dietetyczne porady

zdrowy kurczak

Dzisiaj wszyscy staramy się prowadzić zdrowy tryb życia. Rezygnujemy z uzależniających używek, uprawiamy sport i przede wszystkim – pilnujemy, aby nasza dieta była zbilansowana i dostarczała odpowiednich składników odżywczych, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Okazuje się bowiem, że wystarczy zadbać o to, co jemy, aby pozytywnie wpłynąć zarówno na nasze ciało, jak i na ducha.

Podstawowe zasady zdrowego żywienia

Podstawową zasadą zdrowego żywienia jest wyeliminowanie z codziennych posiłków produktów wysoko przetworzonych. Jest to rodzaj żywności poddawanej procesom obróbki przemysłowej, mającym na celu przedłużenie terminu ważności produktów, przyspieszenie ich wyprodukowania lub sztuczne ulepszenie smaku i wyglądu. W konsekwencji otrzymujemy jedzenie właściwie całkowicie pozbawione wartości odżywczych, za to pełne cukru, soli, tłuszczu, barwników i innych, niezdrowych substancji. Kolejna zasada dotyczy sposobu przyrządzania potraw. Najlepiej, jeżeli unikniemy smażenia na głębokim oleju, a zamiast tego będziemy piec lub gotować, również na parze. Ostatnia z żelaznych zasad dotyczy zrównoważonej diety, czyli dostarczania organizmowi wszelkich, potrzebnych mu substancji. Musimy zadbać o to, aby posiłki zawierały odpowiednią ilość białek, tłuszczy i węglowodanów.

Dietetyczny kurczak

Nieocenioną rolę w naszej diecie pełni mięso, szczególnie białe, które jest zdecydowanie mniej kaloryczne niż mięso czerwone. Filet z piersi kurczaka w 100 gramach zawiera jedynie 130 kcal. Dodatkowo, zawiera dużo białka, co pozytywnie wpływa na sposób odżywiania się osób aktywnych fizycznie. Ponadto, kurczak jest wprost idealnym produktem zarówno na dania obiadowe, jak i kolacje – wystarczy połączyć go z warzywami i dodatkiem w postaci kaszy lub ryżu. Warto zatem pamiętać o tym w swojej diecie i przyrządzać smakowite, niskokaloryczne posiłki z kurczakiem w roli głównej.

Przepisy na dania z kurczakiem

Kurczak z kaszą jaglaną i warzywami

Niezbędne składniki (przepis na 2 porcje):

  • 240 gramów filetu z kurczaka,
  • pół średniej zielonej papryki,
  • pół średniej cukinii,
  • 2 marchewki,
  • 2 pomidory,
  • szklanka kaszy jaglanej,
  • przyprawy (pół łyżeczki oregano, pół łyżeczki bazylii, pieprz, sól),
  • oliwa.

Sposób przygotowania:

Filet z kurczaka pokroić w paseczki. Warzywa (paprykę, cukinię i marchew) pokroić w słupki. Sparzonego pomidora obrać ze skórki i pokroić w kostkę. Kaszę gotować w posolonej wodzie, przez około 20 minut. Pokrojonego kurczaka podsmażyć na oliwie, następnie dodać warzywa i przyprawić. Wszystko dusić na wolnym ogniu, przez około 15 minut, a następnie podawać z kaszą jaglaną.

Więcej inspiracji kulinarnych można szukać, między innymi na stronie: http://zagrodowy.pl/nasz-ekspert/jak-przyrzadzic-kurczaka-aby-byl-dietetyczny.

Kategorie: Artykuły,Kuchnia Fit

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.16