kfd protein dessert

POLECANE Przedtreningówki: na co zwracać uwagę przy ich wyborze

Whey protein powder in scoop with vitamins and plastic shakerSuplementy w postaci przedtreningówek – napojów energetyzujących dedykowanych dla osób trenujących, są najszybciej rozwijającymi się produktami na światowym rynku suplementów. Tego typu napoje mają przełożenie na optymalizację poziomu aktywności fizycznej, dostarczając organizmowi niezbędnych składników odżywczych do wykonania treningu. Powinno się go wypić co najmniej 30 minut przed rozpoczęciem ćwiczeń.

Odpowiednio dobrane suplementy przed-treningowe mogą zwiększyć siłę, wytrzymałość, zmaksymalizować działanie pompy mięśniowej. Na półkach sklepowych znajdziesz wiele propozycji, jednak efekt, na który kładziesz największy nacisk zależy od właściwego wyboru tego produktu, a w zasadzie od jego składu. 

Czym się kierować przy wyborze odpowiedniej przedtreningówki, dostosowanej do swoich potrzeb? Poniżej znajdziecie kilka wskazówek, którymi warto się sugerować przy zakupie.

Moc i Siła

Zbyt wiele suplementów, które zażywa się przed treningiem polega na stymulantach, środkach pobudzających, które w rzeczywistości nie dostarczają niezbędnych składników odżywczych mięśniom. Upewnij się, że suplement, który stosujesz zapewnia co najmniej kilka z tych składników, z których wszystkie są klinicznie sugerowane w celu zwiększenia siły mięśni i wydolności.

Składniki, na które warto zwrócić uwagę na etykiecie, to m.in.:

1. Betaina

Znana również jako trimetyloglicyna. Ten zmodyfikowany aminokwas pochodzi od buraka cukrowego. Betaina zazwyczaj używana jest jako środek zapobiegawczy przy ryzyku rozwoju zmian miażdżycowych, zmian zakrzepowych czy chorób serca. Wchodząc w reakcję z enzymami trawiennymi, wspomaga także ten proces – zwłaszcza osoby, które mają problem z wytwarzaniem dostatecznej ilości kwasu solnego przez żołądek mogą się wspomóc betainą.

Badania wykazały, że betaina może być z powodzeniem stosowana, jako wsparcie podczas treningów siłowych, oddziałując pozytywnie na poprawę kondycji, zwiększa siłę i wytrzymałość o 25%.

2. Beta-alanina 

Beta-alanina tworzy dwupeptyd  (podwójny aminokwas białka) karnozyny, która wspomaga większą pracę mięśni. Dzięki karnozynie, która odpowiada za wyrównanie spadku pH, związanego m.in. z wytwarzaniem się kwasu mlekowego w mięśniach podczas aktywności fizycznej, zażywanie beta-alaniny zmniejsza zmęczenie. Dodatkowo podwaja efekt całkowicie wykonanej pracy podczas wysiłku. Może także wpływać na wzmocnienie mięśni i ich wytrzymałość.

Jednym ze sposobów, aby sprawdzić czy Twój suplement zawiera wystarczającą ilość tego aminokwasu, jest charakterystyczne mrowienie na skórze, zwłaszcza w okolicach ust. 

3. Kreatyna

Kreatyna w organizmie człowieka powstaje z glicyny i jest składnikiem tkanki mięśniowej. Bierze udział w przemianach chemicznych, odgrywając ważną rolę przy inicjowaniu skurczu mięśni. Preparaty kreatynowe są najczęściej zakupowane jako osobny suplement, jako najpopularniejszy z legalnych środków anabolicznych jest stosowany przez osoby trenujące sporty siłowe. Kreatyna poprawia kondycję i wydolność sportowców, zwiększając także ich beztłuszczową masę mięśniową stosunkowo w krótkim okresie. 

Pojawienie się tego składnika w przedtreningówkach, bądź jej formy jest pewnikiem skutecznego suplementu, gwarantującego siłę i wzmocnienie organizmu podczas treningu.

PrzedtreningówkaWzmacniacze energii

Wzmacniacze energii to nic innego, jak środki pobudzające, które oddziałują na nasz układ ośrodkowo nerwowy. Składniki, które są odpowiedzialne za zwiększenie naszej wytrzymałości to m.in.:

1. Tauryna

Z badań przeprowadzonych nad działaniem tego składnika wynika, iż może zwiększyć wytrzymałość mięśni nawet o 50 %. Jednym ze sposobów, w którym tauryna może uwydatnić wytrzymałość, jest pomoc sercu w pompowaniu większej ilości  krwi do mięśni.  Jak wykazują badanie niemieckich naukowców przeprowadzane na grupie ochotników trenujących sporty siłowe, osoby spożywające napoje z zawartością tauryny potrafiły zrobić więcej powtórzeń na ławce niż te, które dostały ”środek” placebo.

2. Cytryniec chiński 

Owoce tej rodzimej chińskiej rośliny od wieków były wykorzystywane w tradycyjnej medycynie chińskiej. Ma ona wiele zastosowań od leczniczych po stymulujące. Wykorzystywana jako środek pobudzający, wpływa na poprawę wydolności umysłowej, jak i fizycznej. Niweluje zmęczenie, poprawia ostrość wzroku oraz pomaga utrzymać poziom kortyzolu w dole.

3. Kofeina

Jeden z popularniejszych środków psychoaktywnych, stosowanych we wszelkiej suplementacji, czy napojach gazowanych. W umiarkowanych dawkach powoduje pobudzenie organizmu pod względem umysłowym, jak i fizycznym. Zwalcza senność, poprawia koncentrację i podnosi ciśnienie. Zwiększa wytrzymałość, a nawet barierę bólu – tzn. że możesz trenować, przekraczając swoją unormowaną granicę bólu.

4. Yerba mate

Liście tej rośliny zawierają potężną, unikalną mieszankę ksantyny, takie jak teobromina, teofilina i kofeina, które współpracują ze sobą w celu pobudzenia C przed treningiemzwiększa siłę i wytrzymałość oraz pomaga ”oczyścić” umysł.

Wiele opinii skłania się ku stwierdzeniu, iż yerba mate może nawet przedłużyć efekt ”pozostania na wysokich obrotach”, bez wyrządzania szkodliwych skutków ubocznych.  Na pewno jest to składnik dedykowany dla osób wrażliwych, które nie mogą przyjmować innych stymulantów. Na rynku są również produkty, robione na bazie yerba mate, wolne od pozostałych stymulantów.
pre-workout woman

Kategorie: Artykuły,Porady

Tagi: , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.16