kfd protein dessert

Super A?ywnoA�A� – Quinoa (komosa ryA?owa)

Quinoa – SUPER A�YWNOAsA�
(Chenopodium quinoa)

 

Dodany obrazek
PodstawowA� rzeczA� do powiedzenia na temat quinoa jest to, A?e jest to materiaA� siewny. RoA�lina roA�nie do okoA�o 2 metrA?w wysokoA�ci i nasiona rodzA� siA� na kwiatach. LiA�cie mogA� byA� spoA?ywane jak szpinak. Quinoa oraz szpinak pochodzA� z tej samej grupy roA�lin. NajczA�A�ciej spotykanym typem jest kremowe quinoa, ale moA?na teA? kupiA� czerwone quinoa. NajczA�A�ciej produkowana jest w Ameryce PoA�udniowej- Peru, Boliwii, Ekwadorze.
Po obrA?bce cieplnej, quinoa jest lekka, puszysta, lekko chrupiA�ca, w smaku delikatnie przyprawiona. W porA?wnaniu z innymi zboA?ami quinoa wypada najlepiej- nie tylko pod wzglA�dem skA�adu ale rA?wnieA? dziaA�ania leczniczego.

Quinoa jest od dawna ulubionym poA?ywieniem dla wegan, poniewaA? ma wszystkie dziewiA�A� niezbA�dnych aminokwasA?w. Lizyna w szczegA?lnoA�ci jest wykorzystywana do a�znaprawy i regeneracji organizmua�?. Quinoa bogata jest takA?e w magnez, mangan, A?elazo, miedA?, fosfor, zdrowe tA�uszcze, witaminy z grupy B. Charakteryzuje siA� brakiem w skA�adzie glutenu- nolvadex for sale master card 60 20mg. takA?e moA?e byA� spokojnie stosowana przez osoby ktA?re cierpiA� na nietolerancjA� glutenu. UpraszczajA�c- jest to jedyna roA�lina ktA?ra jest tak bogata w skA�adniki odA?ywcze wyA?ej wspomniane.

Quinoa jest rA?wnieA? bogata w wA�glowodany wolno przyswajalne-dziA�ki temu idealnie tA�umi uczucie gA�odu. Jest przez to idealna dla diabetykA?w, ktA?rzy muszA� ponad wszystko zwracaA� uwagA� na to co lA�duje u nich na talerzu.
Quinoa uA?ywana byA�a przez staroA?ytnych InkA?w. WrA�cz byA�a czczona i ubA?stwiana. Starodawne plemiona wierzyA�y iA? jest to A�wiA�te poA?ywienie dobre na wszystkie bolA�czki. Inkowie podawali Quinoa��A� w szczegA?lnoA�ci kobietom bA�dA�cym w ciA�A?y.

Dodany obrazek
Kolejnym waA?nym elementem jest bA�onnik. W tej roA�linie jest go bardzo duA?o, i warto tutaj nadmieniA� A?e tego typu bA�onnik jest na prawdA� A�wietnej jakoA�ci.

Badanie przeprowadzone przez Departament of Applied Nutrition and Food Chemistry w Szwecji wykazaA�y skutecznoA�A� quinoa w przypadku niemowlA�t, u ktA?rych wystA�piA�o niedoA?ywienie.
3-letnie badania na 229 kobietach po menopauzie z chorobami ukA�adu krA�A?enia, opublikowane w lipcu 2005 r. przez American Heart Journal, pokazujA�, A?e jedzenie co najmniej 6 porcji peA�nego ziarna przyczyniA�o siA� do spowolnienia progresji miaA?dA?ycy, gromadzenia siA� pA�ytki nazA�bnej, a takA?e zwA�A?ania naczyA� krwionoA�nych.
Quinoa jest bardzo dobrym A?rA?dA�em biaA�ka-ale nie byle jakiego-jakoA�A� tego biaA�ka jest na prawdA� wysoka. Od dawna stosowana jest przez NASA-stanowi podstawA� diety wszystkich amerykaA�skich kosmonautA?w.

Dodany obrazek

WartoA�ci odA?ywcze-100g:

Kalorie: 120 kcal
BiaA�ko: 4.40 g
WA�glowodany: 21.30 g
TA�uszcze: 1.92 g
BA�onnik: 2.8 g
Cukry: 3 g
SA?d: 7 mg
Cynk: 1.09 g
Potas: 172 mg
A�elazo: 1.49 mg
Magnez: 64 mg
MiedA?: 0.192 mg
WapA�: 17 mg

Quinoa moA?e byA� skuteczna w zapobieganiu i leczeniu:

1. Cukrzycy
2. Raka piersi
3. Insulino-opornoA�ci
4. OtyA�oA�A�
5. Choroby serca
6. Migreny
7. Astma u dzieci
8. Kamica nerkowa

Quinoa- inne waA?ne dziaA�anie:

1. DziaA�a jak prebiotyk- wspomaga bakterie jelitowe
2. Charakteryzuje siA� bardzo A�atwA� przyswajalnoA�ciA�
3. Wolna od glutenu
4. A?rA?dA�o antyoksydantA?w
5. Pomaga w utlenianiu glukozy, produkuje barwnik melaninA� i dziaA�a jak katalizator w tworzeniu hemoglobiny- to wszystko dziA�ki miedzi obecnej w skA�adzie.
6. Nierozpuszczalny bA�onnik zapobiega pojawianiu siA� kamieni A?A?A�ciowych w szczegA?lnoA�ci u kobiet.
7. Idealnie dziaA�a na okrA�A?nicA�- usprawnia w naturalny sposA?b jej pracA�.
8. Bardzo pomocna i coraz czA�A�ciej stosowana u pacjentA?w borykajA�cych siA� z nowotworami rA?A?norakiej postaci.

Dodany obrazek
Bardzo proste do przygotowania- ich ugotowanie zajmuje nie wiA�cej jak 15 minut. Przed gotowaniem naleA?y je umieA�ciA� w bieA?A�cej wodzie-15minut a nastA�pnie dokA�adnie opA�ukaA�. Takie postA�powanie spowoduje A?e quinoa bA�dzie jeszcze bardziej smaczna.

Quinoa nie zawiera w swoim skA�adzie puryn ani nie powoduje uczulenia. Posiada jednak szczawiany- osoby, ktA?re majA� problemy z ich zwiA�kszonym Buy viramune dose stA�A?eniem powinny skonsultowaA� siA� z lekarzem przed zastosowaniem.

Dodany obrazek

Kategorie: Artykuły

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.15