kfd protein dessert

Świąteczne dylematy

świąteczne dylematy

Pogoda za oknem nie wprowadza nas w świąteczny nastrój, lecz pomimo niesprzyjających warunków atmosferycznych wigilijny czas dosięgnie nas 24 grudnia. W związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia na forach tematycznych jak grzyby po deszczu wyrastają tematy związane z dietetycznym obżarstwem czy wątpliwościami dotyczącymi wykonywania treningu w dowolnej formie. W tym temacie chciałbym poruszyć wspomniane wyżej aspekty i raz na zawsze rozprawić się ze świątecznymi dylematami. Zapraszam!

Świąteczna dieta

Święta Bożego Narodzenia oraz okres zbliżającego się Nowego Roku każdemu z nas kojarzy się ze zwiększonym spożywaniem posiłków, ocierającego się o miano obżarstwa. Czy na wigilijnym stole można wybrać potrawy, które wkomponują się do Waszego bilansu kalorii oraz makroskładników? Z pewnością tak, bowiem Wigilia to przede wszystkim ryby (w różnej postaci), które zawierają ogromną dawkę białka oraz niezbędnych dla zdrowia witamin oraz minerałów. Na uwagę zasługują nie tylko ryby, ale i pozostałe dania, o ile zostały przygotowane w sposób tradycyjny, czyli świeży i zdrowy. W trakcie kolacji wigilijnej powinniśmy uważać na spożywane porcje, albowiem nadmierne spożycie może narazić nas na nieprzyjemne dolegliwości ze strony układu trawiennego. Jeśli zatem nie należysz do grona zawodników sportów sylwetkowych lub innych sportów, gdzie dieta ma kluczowe znaczenie, możesz bez obaw (lecz z umiarem!) korzystać ze świątecznego stołu.elegant-christmas-table-settings

Trening w okresie świątecznym

Trening siłowy lub Crossfit w okresie świątecznym może być znacznie utrudniony. Powód jest prosty – godziny otwarcia siłowni oraz fitness klubów nie powalają na kolana. W tym momencie rodzi się pytanie – czy ta przerwa nie spowoduje regresji mojej formy? Odpowiedź brzmi – nie. W niektórych przypadkach, owa przerwa może spowodować, iż organizm będzie miał czas na niezbędną regenerację, a przy odpowiedniej podaży i umiarze w świątecznych potrawach, niezbędne kalorie oraz makroskładniki do odbudowy zniszczonych włókien mięśniowych. Pamiętajmy, że w tym okresie treningi możemy z powodzeniem zastąpić spacerem lub truchtem w rodzinnym gronie. Być może to czas na zarażenie swoich bliskich sportowym bakcylem? Na to nigdy nie jest za późno. Okres świąteczny wydaje się być idealny do zaczerpnięcia nowej aktywności, dlatego warto spróbować np. biegu zakończonego mikołajkowym morsowaniem… ;-)

trening świąteczny

Zdrowy rozsądek oraz umiar ponad wszystko

Powyższym hasłem chciałbym podsumować dzisiejszy artykuł oraz zakończyć dywagacje na temat tego, czy w świątecznym okresie można delikatnie podjeść oraz zrobić sobie kilkudniową przerwę od treningu, po to by spędzić jak najwięcej czasu w świątecznym gronie. Należy pamiętać, że niezależnie od wyznawanej religii czy innych przekonań, powinniśmy skupić jak największą uwagę rodzinie, gdyż to główna idea świątecznego okresu. Pamiętajmy, że zdrowy rozsądek oraz umiar w połączeniu z odpowiednim planem nie zepsują Waszej formy oraz wyników w sporcie.

W tym miejscu chciałbym Wam życzyć wesołych, spokojnych, rodzinnych oraz przede wszystkim zdrowych Świąt Bożego Narodzenia. Niech nachodzący Nowy Rok przyniesie w Waszym życiu same pozytywne zmiany oraz sukcesy na każdym jego polu.

cca44002-2cc5-4d25-8bda-b4d1fc3c5d8cWesołych Świąt!

Życzy,

Redakcja AR.pl

Kategorie: Artykuły

Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17