kfd protein dessert

Trening funkcjonalny – czy warto?

tener

W dzisiejszych czasach sporo osób zabiega o właściwą kondycję ciała. Aktywny tryb życia ma pomóc utrzymać organizm w zdrowiu oraz jednocześnie zachować nienaganną sylwetkę. W spełnieniu planów pomagają często trenerzy personalni, którzy, po zapoznaniu się z konkretnym przypadkiem, najlepiej wiedzą, jaką drogę powinni obrać ich podopieczni, by była ona skuteczna.

Układają diety, a także podpowiadają, jak suplementować posiłki, by zapewnić organizmowi ludzkiemu idealną równowagę. Jednym z bardzo popularnych rodzajów treningu okazuje się obecnie trening funkcjonalny, który często wdraża się podczas ćwiczeń.

Czym jest trening funkcjonalny?

Nazwę treningu funkcjonalnego noszą intensywne ćwiczenia, mające na celu wzmocnienie mięśni pod każdym względem, czemu nie towarzyszy rozrost ich masy. Na ćwiczenia składają się ruchy, mające imitować codzienne czynności, ale wykonuje się je zdecydowanie szybciej oraz wielokrotnie powtarza.

Brzmi banalnie, prawda? Jednak, wbrew pozorom, trening funkcjonalny wcale nie jest taki łatwy, jak mogłoby się wydawać. Tempo wykonywanych ćwiczeń musi być naprawdę bardzo szybkie, by przynieść efekt – specjaliści radzą, aby ćwiczyć w seriach, które nie trwają dłużej niż 90 sekund. Wówczas wykonuje się jeden określony ruch, a potem od razu przechodzi do następnej serii i kolejnego ruchu.

Zalety, które płyną z tego rodzaju ćwiczeń

Dzięki treningowi funkcjonalnemu jesteśmy lepiej przygotowani do wykonywania codziennych prac, ponieważ zmniejsza się ryzyko wystąpienia ewentualnych kontuzji. Ruchy, znane z ćwiczeń, staną się płynniejsze i zaczną przychodzić nam z większą łatwością. Ciało, mimo że nie zyska rozbudowanej muskulatury, zauważalnie się wzmocni, nabierając pożądanej gibkości. Ponadto, staniemy się dużo zręczniejsi i szybsi, poprawiając ogólną kondycję fizyczną organizmu, dbając o ruchy, które są nam najbardziej potrzebne.

trening

fot. BODYWORK

Nie należy też zapominać, że za pomocą tego rodzaju treningu zostają wzmocnione mięśnie głębokie, odpowiadające między innymi za właściwą postawę ciała. Dzięki pracy nad nimi często pozbywamy się męczących bólów kręgosłupa. Właśnie z tego względu trening przydaje się szczególnie osobom, prowadzącym siedzący tryb życia.

Jak zostać trenerem?

Oczywiście, jeśli ktoś ma dosyć samozaparcia i jednocześnie wie, że mógłby pomagać innym, być może powinien zapisać się na szkolenie trenerskie. Tam prędko przekona się, czy pomoc w realizacji celów ćwiczeniowych innych osób będzie jego pasją życiową. Oczywiście, wymaga to sporej dawki samozaparcia oraz dużej odpowiedzialności ze strony przyszłego instruktora. Na profesjonalne szkolenia w zakresie treningu funkcjonalnego zaprasza centrum BODYWORK. Wszelkie informacje odnajdziecie na stronie:  body-work.com.pl

Kategorie: Artykuły

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.15