kfd protein dessert

Dieta 2000 kcal dla mężczyzn

muscle-mass-diet

Sezon za pasem, a co za tym idzie – coraz śmielej patrzymy w stronę nadchodzącego lata. Lato to nieodzowny element plażowania, które z kolei kojarzone jest z piękną i wysportowaną sylwetką, bez zbędnego balastu. Należy dodać, że pora roku to nie jedyny motor napędowy dla osób, chcących rozpocząć proces redukcji wagi. To temat przewodni na wielu forach tematycznych, toteż postanowiłem zmierzyć się z podstawowym aspektem redukcji czyli dietą redukcyjną – w tym przypadku u mężczyzn. Weźmy na tapetę bardzo popularną dietę 2000 kcal dla facetów.

Podstawowym elementem planowania diety redukcyjnej jest odpowiednie ustalenie ilości spożywanych kalorii oraz makroskładników. Określamy to na podstawie takich czynników, jak m.in.: wiek, waga, płeć czy rodzaj wykonywanej aktywności. Należy dodać, że precyzyjne określenie prawidłowych wartości jest bardzo trudne i wymaga doświadczenia. Przyjmijmy, że mężczyzna w wieku 25 lat, o wadze 90 kg oraz dużej aktywności, do utrzymania wagi wymaga około 2800-3000 kcal. Taką wartość zapotrzebowania na kalorie uzyskamy, korzystając z kalkulatora zamieszczonego na naszej stronie. W przypadku diety redukcyjnej, powinniśmy obciąć podstawowe zapotrzebowanie o około 150-200 kcal, po czym obserwować reakcję organizmu.

To ciężki moment dla wielu osób, bowiem okazuje się, że podstawowym błędem nie jest mylne wyliczenie, a błędna interpretacja otrzymanego wyniku. Spora grupa osób myśli, że drastyczne obcięcie spożywanych kalorii oraz makroskładników wpłynie pozytywnie na proces redukcji wagi. Co okazuje się w praktyce? Rzecz ma się zupełnie odwrotnie – organizm przyzwyczajony do spożywania ogromnej ilości kalorii broni się tak niską kalorycznością. Jak można się domyślać – ta obrona nie polega na redukcji wagi, lecz na jej utrzymaniu. Czy zatem dieta o obniżonej wartości kalorycznej do 2000 kcal ma rację bytu? Składa się na to zbyt wiele czynników, aby jednoznacznie odpowiedzieć na tak zadane pytanie.

Diet-Muscular-Man-with-Food22

Pamiętajmy, że wraz z redukcją wagi, spada nasze zapotrzebowanie kaloryczne, toteż należy na bieżąco, a przede wszystkim z rozwagą dozować spożywane kalorie oraz makroskładniki. Nie wykluczam, że podaż kalorii na poziomie 2000 kcal może mieć sens. Owszem, ale nie na początku redukcji, gdzie organizm dozna swoistego szoku i zwyczajnie zacznie się bronić. Dla wspomnianego wyżej przykładu aktywnego fizycznie 25 latka o wadze 90 kg taka dawka kalorii jest zwyczajnie za mała. Wraz z utratą wagi, w późniejszym etapie redukcji jest możliwe zejście do tak niskiego pułapu kalorii, jak wspomniane wyżej 2000 kcal. W innym przypadku, dieta o tak niskiej kaloryczności jest zwyczajnie fikcją i kłamstwem, które szkodzi nie tylko Waszym wynikom, ale i zdrowiu.

Pamiętajmy, że „cięcie” spożywanej ilości pożywienia to nie jedyny sposób na redukcję wagi. Jednym z podstawowych sposobów jest dodanie do naszej aktywności treningu cardio czy bardziej wymagającego treningu interwałowego. Pamiętajmy, że pożywienie dostarcza nam nie tylko kalorii oraz makroskładników, ale przede wszystkim ważnych dla organizmu witamin oraz minerałów. W każdym z podanych wyżej przykładów należy pamiętać o zdrowym podejściu do zagadnienia redukcji wagi, a przede wszystkim należy uzbroić się w cierpliwość.

Kategorie: Artykuły,Diety,Kulturystyka i fitness

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.18