kfd protein dessert

NOWE Dieta reverse, czyli dieta odwrócona na plus

reverse_diet

Jeśli twój trening z miesiąca na miesiąc przyprawia Cie o ból głowy, a w zasadzie ciała i zmęczenie sięga zenitu, ponieważ próbujesz uciągnąć na deficycie kalorycznym, czas odwrócić kolejność i zmienić swoją dietę w bezpieczny sposób. Dieta reverse, czyli dieta odwrócona, to przemyślany system przejścia z redukcji na masę. W zasadzie dieta ta polega na zwiększeniu kaloryczności, energii w tym wydajności oraz budowania tkanki mięśniowej i gęstego mięśnia, bez zalewania się tłuszczem.

 

Jak działa dieta reverse?

Dietę odwrócona w większości stosują zawodowi kulturyści, którzy zwłaszcza po wycieńczających zawodach powoli wracają do pełni sił i formy, jednak robią to w takim sposób aby nie stracić swojej muskulatury i efektów ciężkiej pracy. Stąd technika ”odwrócona” nie polega wcale na zwiększonej podaży przyjmowanej żywności, a na strategicznym zwiększeniu kaloryczności – czyli zwiększeniu węglowodanów i tłuszczy stopniowo, przy czym podaż białka pozostaje bez zmian.

Trzeba pamiętać, iż w okresie redukcji nasz metabolizm z czasem spowalnia, aby organizm nie doznał szoku, powoli zwiększamy jego tempo. Zaleca się zwiększać kcal posiłków o 80-100 tygodniowo, przy czym jednocześnie skracając treningi cardio. Trening siłowy zostawiamy w swojej rozpisce. Podczas powrotu, zwiększają nasz bilans kaloryczny, zauważymy wzrost siły i wydajności, którą warto wykorzystać w treningach siłowych czy funkcjonalnych.

Okres powrotu szacuje się od 6-10 tygodni, który daje zadowalające efekty. Otóż w rezultacie przybieramy podskórnej tkanki tłuszczowej, lecz unikamy efektu ”zalania” się tłuszczem, a przy tym nie otłuszczamy tak samego mięśnia, a wręcz wzmacniamy go bardziej. Nasza waga nie szaleje, przybieramy w prawidłowy sposób na wadze, dzięki kontroli swojego bilansu kalorycznego i wrzucenia na większe obroty swojego metabolizmu. Sami kulturyści przyznają, że dzięki tej diecie, ich życie nie obraca się wokół niej, a wręcz przeciwnie, jest na odwrót.

Dla kogo jest dedykowana?

Z uwagi na grupę zawodowców, która stosuje tę technikę powrotu do masy przyjęło się, iż dieta odwrócona jest zarezerwowana tylko dla kulturystów. BŁĄD. Mogą ją także stosować osoby, które od dłuższego czasu były na redukcji, na wysokim spadku wagi i chcą ustabilizować wagę oraz przyspieszyć przemianę materii. Kto może przejść na tę metodę żywienia?

  • Osoby, które od dłuższego czasu są na ujemnym bilansie kalorycznym i utknęły w martwym punkcie ze spadkiem wagi, nie potrafią pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej pomimo odchudzania.
  • Osoby, które ciężko trenują, jednak odczuwają spadek energii i ciągłe zmęczenie.
  • Nienawidzisz swojej diety, Twoja motywacja podupada, a treningi to dla Ciebie pasmo tortur.

Ta dieta została specjalnie opracowana by pomóc odbudować metabolizm, który zetknął się z perturbacjami na skutek długich diet redukcyjnych. Zatem osoby, które znają słowo ”DIETA” od podszewki, powinny docenić tę strategię żywieniową.

PLUSY diety reverse

 

#1 Więcej jedzenia na talerzu

reverse dietaPo takie restrykcyjnej diecie, kogo nie ucieszy fakt, że może w końcu pozwolić sobie na więcej i głód nie będzie mu zakłócał harmonii życia. Jest to zdecydowana ulga dla osób, które wcześniej musiały liczyć i sprawdzać każdy składnik na talerzu i trzymać się wytyczonej ilości, aby jej nie przekroczyć.

#2 Więcej energii, lepsza koncentracja

bodybuilder-more-muscle-dietWiększa podaż kalorii wpływa nie tylko na lepsze samopoczucie, ale zdecydowanie odczuwa się więcej energii, sił witalnych oraz poprawia się koncentracja. Nie odczuwamy rozproszenia myśli, jesteśmy w stanie poświęcić i skupić więcej uwagi na inne płaszczyzny naszego życia, np. aspekt towarzyski. Ta technika, nie ma co się oszukiwać równie działa korzystnie na naszą psychikę.

#3 Twoje myśli nie krążą wokół diety

junk-food-mainOsoby ściśle trzymają się zasad diety na redukcji, dobrze wiedzą co to znaczy systematyczne jedzenie, w zasadzie myśl o jedzeniu nie opuszcza cie na krok i do tego ciągła walka z uczuciem głodu czy wzmożonego apetytu. To poniekąd potrafi wykończyć niejednego zatwardziałego kulturystę, dlatego ważne jest zdrowe podejście i zrobienie sobie przerwy. W życiu potrzebna jest równowaga, dzięki diecie reverse można się podkurować i na ”chwilę” odsapnąć.

#4 Jesteś w stanie zrobić więcej

reverseTo logiczne, bo masz więcej siły, więc na swoim treningu jesteś w stanie zrobić więcej ćwiczeń, wycisnąć więcej i unieść więcej. Zmniejszenie treningów, spalających tkankę tłuszczową wykorzystaj na treningi podnoszące wydajność i kondycję. Pamiętaj, że dalej możesz rzeźbić, dobierając odpowiedni ciężar do swojego celu.

Kategorie: Artykuły,Diety,Zdrowe odżywianie i eko życie

Tagi: , , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.18