kfd protein dessert

POLECANE Jak zaplanować swój jadłospis?

Planowanie jadłospisuWraz z upływem zimy i nadejściem długo oczekiwanej wiosny zmienia się nasze podejście do własnego zdrowia. Wiele osób stara się nadrobić stracony czas, który upłynął w spokojnym tempie błogiego, zimowego lenistwa. Wymarzona sylwetka na lato? Da się zrobić, ale… Z odpowiednim podejściem, a przede wszystkim z odpowiednim planem.

W tym miejscu pojawia się magiczne słowo – planowanie. Jest to jeden z podstawowych czynników, warunkujących osiągnięcie sukcesu, albowiem to od prawidłowego planu zależy jego realizacja. Brak podstaw planistycznych i organizacyjnych to bardzo często przyczyna naszej porażki, a tego byśmy przecież nie chcieli?

Skupmy się na aspekcie dietetycznym, bowiem to jeden z podstawowych obok treningu oraz regeneracji aspektów sukcesu w sporcie – niezależnie od dyscypliny czy innych celów. Nawyki żywieniowe naszych rodaków są w gruncie rzeczy złe. Wystarczy spojrzeć na pierwszą, lepszą restaurację serwującą dania typu fast-food. Te restauracje zawsze cieszą się niesłabnącą popularnością. Nie muszę chyba wspominać o tym, że jakość serwowanego tam pożywienia pozostawia wiele do życzenia?

Tak, dobrze się domyślasz. Rezygnacja z fast-foodowych przysmaczków to jeden z podstawowych kroków ku lepszym nawykom żywieniowym. Co więcej, wszelkie „szybkie” przekąski typu drożdżówka z polewą czy baton z nadzieniem również powinny odejść w zapomnienie. Dlaczego? Po pierwsze, z uwagi na swój skład. Po drugie, z uwagi na wysoką kaloryczność.

Planning a menuJeśli wiesz już mniej-więcej, jakiego typu pożywienie powinno się wyeliminować ze swojego katalogu, przejdźmy do sedna.

Prowadzenia dziennika żywieniowego. Nawet najlepszy plan nie będzie miał racji bytu bez kontroli. Swoistym narzędziem kontroli jest wspomniany dziennik – niezależnie czy będzie to kartka papieru czy forma elektroniczna. Zapisuj wszystko. Na koniec dnia spójrz i odpowiedz sobie, czy założenia zostały spełnione.

Wiemy już co jeść, a ponadto zapisujemy swoje nowe, zdrowe nawyki. Co dalej? Kontrola postępów. Podstawowym narzędziem kontroli postępów powinno być lustro, a dopiero później waga. Pamiętajcie, że istnieje mnóstwo czynników, wpływających na wzrost/zmniejszenie wagi, a co za tym idzie, jest to dosyć słabe źródło kontrolne, z którego niektóre osoby wręcz maniakalnie korzystają – nie tędy droga.

Zrób sobie prywatną sesję zdjęciową, a za jakiś czas porównaj na kolejnej, jak zmieniło się Twoje ciało. Na pierwszy ogień do mierzenia swoich efektów, niech posłuży Wam zwykły centymetr krawiecki.

Zadowoleni z rezultatów? Załóż sobie nowy plan i działaj dalej – na tym to polega!

Kategorie: Diety,Porady,Zdrowe odżywianie i eko życie

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.19