kfd protein dessert

Chipsy z cukinii

chipsy kabaczek+parmezan

Fot. www.ambitiouskitchen.com

Niejednokrotnie kusi nas do słonych przekąsek, którymi najczęściej są tłuste i kaloryczne chipsy bez wartości. Najprostszym sposobem, by nie do końca obejść się smakiem, jest zrobienie własnych, dietetycznych chipsów. Akuratnie do tego idealnie nada się cukinia, która jest nie tylko niskokaloryczna (16 kcal), zdrowa, ale i smaczna. Po odpowiedniej obróbce i doprawieniu możemy spokojnie pożegnać się z tradycyjną wersją ziemniaczanych chipsów ze sklepów, na rzecz własnego wyrobu, który pod każdym względem będzie przebijał niezdrową konkurencję.

Składniki:

  • 25 g płatków owsianych,
  • 25 g świeżo startego parmezanu (możecie dodać inny ser, np. biały lub kozi, wg. upodobań)
  • szczypta soli morskiej,
  • łyżeczka mielonego czosnku,
  • łyżeczka świeżo zmielonego pieprzu ziołowego lub czarnego,
  • 2 łyżki stołowe mleka odtłuszczonego,
  • 1/4 kabaczka, pokrojonego na cienkie plastry.

Sposób przygotowania

  • Rozgrzać piekarnik do 220 stopni C.
  • Pierwsze pięć składników wsyp do miski, mieszając trzepaczką.
  • Do drugiej miski przelać mleko i moczyć w nim pokrojone plastry cukinii.
  • Nasączone w mleko, przełożyć do miski z suchymi składnikami – panierki i każdą stronę otoczyć w niej.
  • Obrobione plastry cukinii położyć na blasze i piec w 220 stopniach przez 30 minut, dopóki nasze chipsy nie zbrązowieją.

Z takimi chipsami ze spokojem można zasiąść do ulubionego filmu! :)

Kategorie: Kuchnia Fit

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.14