kfd protein dessert

Dietetyczne spaghetti

dietetyczne spaghettiPizza na chrupiącym cieście, pasta, risotto no i w końcu spaghetti …bo kto z nas nie lubi włoskiej kuchni? Dominują w niej głównie produkty mączne, makarony do tego sos, warzywa, oliwa i dużo przypraw. Oryginalne włoskie przepisy nie zawsze są niskokaloryczne i spożywane w nadmiarze mogą stanowić zagrożenie dla naszej figury. Dlatego dzisiejszą propozycją będzie spaghetti w wersji FIT. Jest to pyszny i pełnowartościowy posiłek składający się z węglowodanów złożonych, które w naszym przepisie stanowić będzie makaron pełnoziarnisty, białko w postaci chudego drobiu, sos ze świeżych pomidorów, a także spora ilość warzyw i ziół!
Składniki:

  • makaron pełnoziarnisty z pszenicy durum,
  • mięso z kurczaka lub indyka,
  • 4 duże świeże pomidory lub pomidory z puszki,
  • 2-3 łyżki jogurtu naturalnego,
  • ćwiartka kulki sera mozzarella,
  • 3 ząbki czosnku,
  • cebula biała i czerwona,
  • 1/2 czerwonej, żółtej i zielonej papryki,
  • 4 duże pieczarki,
  • przyprawy: sól himalajska, pieprz ziołowy, pieprz cayenne, curry, tymianek, oregano, bazylia.

Oczywiście można dodać różne warzywa, na które mamy ochotę jak np. szpinak, marchew, seler naciowy, gotowe danie można posypać świeżą rukolą.

Sposób przygotowania:

1. Mięso może być mielone lub pokrojone w kostkę. Podsmażamy na oliwie i doprawiamy solą, pieprzem ziołowym oraz curry.
2. Paprykę kroimy wg. uznania w grubszą kostkę lub paski, czerwoną cebulę w piórka, a pieczarki w plasterki.
3. Rozgrzewamy oliwę na patelni, wrzucamy pieczarki i podsmażamy aż puszczą wodę, następnie dodajemy paprykę i cebulę. Warzywa dusimy pod koniec, dodając rozgnieciony czosnek.
4. Do warzyw dodajemy pokrojone świeże pomidory lub te z puszki. Całość możemy podlać odrobiną wody. Nie zapomnijmy doprawić nasz sos solą, pieprzem i ziołami, który jeszcze dusimy przez chwilę. Następnie dodajemy jogurt naturalny oraz mozzarellę.
5. Makaron gotujemy zgodnie z informacją na opakowaniu najlepiej al dente. Wykładamy na talerz makaron, polewamy go sosem, dodajemy mięso, można posypać startym żółtym serem oraz świeżą rukolą.

Buon appetito!



							
							

Kategorie: Kuchnia Fit

Tagi: , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.14