kfd protein dessert

Dietetyczny omlet owsiany z warzywami

IMG_2024

Większość omletów owsianych smaży się bez dodatków, a jedynie z nimi podaje. Ten jest inny – wszystkie składniki smażymy bezpośrednio na patelni wraz z omletem, dzięki czemu jest on soczysty i… smakuje niemal jak pizza. To świetny pomysł dla osób szukających przepisu na pełnowartościowe białkowo-węglowodanowe śniadanie z dodatkiem ulubionych warzyw.

Składniki (1 porcja):

- 1 całe jajko,

- 1 białko jaja,

- 50 g – płatków owsianych górskich,

- kilka plastrów – dobrej jakości szynki*,

- ulubione warzywa w dowolnej kombinacji (np. pomidor oraz po kawałku: papryki, cukinii i bakłażana – jak na zdjęciu),

- szczypta – soli i pieprzu,

- szczypta – pieprzu cayenne w proszku,

- 1/2 łyżeczki – suszonej bazylii,

- opcjonalnie do podania – kilka listków suszonej bazylii.

*Można zamienić na pieczony lub smażony kawałek mięsa – wówczas należy go pokroić na cienkie i małe kawałki.

omlet2

Sposób przygotowania:

Jajko, białko, płatki owsiane oraz przyprawy zmiksować. Wylać na dobrze rozgrzaną nieprzywierającą patelnię i na wierzchu ułożyć kawałki mięsa oraz warzywa pokrojone w kostkę.
Smażyć z jednej strony, aż brzegi omleta będą dobrze ścięte. Przewrócić na drugą stronę. Gdy omlet będzie gotowy, przełożyć na talerz i posypać posiekaną świeżą bazylią.
Osobom niebędącym na redukcji mogę polecić posypanie gotowego dania odrobiną parmezanu :)

Smacznego!

Wartości odżywcze:
Dla składników z przepisu – 1 porcja:

Białko: 31 g
Węglowodany: 40 g
Tłuszcze: 15 g
Kaloryczność: 418 kcal

Kategorie: Kuchnia Fit

Tagi: , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17