kfd protein dessert

Domowa pasta z makreli z dodatkiem twarogu

1

Nie jest tajemnicą, że większość ryb (głównie te tłuste) to kopalnie zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Poza tradycyjnie przygotowanym świeżym łososiem, lubię także wędzone ryby, świetnie smakują solo, w sałatkach, pastach czy nawet daniach na ciepło.
Pasta jest chyba najprostsza do przygotowania i może postać w lodówce nieco dłużej, jednak te kupne pozostawiają wiele do życzenia. Dlaczego więc nie zrobić własnej, a jak już robić, to może dodać jeszcze jakiś niekonwencjonalny składnik? ;)
Dodatek twarogu powoduje, że pasta jest nieco delikatniejsza i mniej ciężkostrawna, ponieważ obniża to ogólną zawartość tłuszczu, nie uszczuplając przy tym procentowej zawartości białka. Same zalety!

Składniki (1 dość spora miseczka – większa od przedstawionej na zdjęciu):

- 200 g wędzonej makreli (waga po usunięciu ości),

- 1 kostka twarogu (półtłustego lub tłustego)

- 1 płaska łyżeczka koncentratu pomidorowego,

- 3 łyżki oleju tłoczonego na zimno (np. lnianego),

- świeżo mielony pieprz i sól.

Sposób przygotowania:

Pozbawioną ości makrelę oraz twaróg zmielić w maszynce – wrzucać do mielenia na przemian kawałki makreli i kawałki twarogu.
Do zmielonej pasty dodać olej i koncentrat (ten drugi ma jedynie nadać koloru paście, nie powinien zmienić jej smaku). Doprawić pieprzem i ewentualnie solą, jeśli pasta jest zbyt mało słona.
Można przechowywać w lodówce max. do 5 dni.

2

Smacznego :-) – Emmula

Wartości odżywcze*:
(całość / 1 łyżka = 20 g)

Białko: 83.4 g / 5.2 g
Węglowodany: 9.2 g / 0.6 g
Tłuszcz: 68.7 g / 4.3 g
Kaloryczność: 985 kcal / 61 kcal

*Do obliczeń przyjęłam wartości twarogu półtłustego.

Kategorie: Kuchnia Fit

Tagi: , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.18