kfd protein dessert

Makaron orkiszowy z pomidorami i tuńczykiem

Makaron orkiszowy z pomidorami i tuńczykiemJeśli masz już dosyć kaszy czy ryżu na obiad, warto sięgnąć po makaron orkiszowy. Ten rodzaj makaronu to doskonałe źródło błonnika i minerałów, zawierający wysoką podaż białka. Ważną cechą makaronu jest to, iż po ugotowaniu zwiększa swoją objętość, przy czym jego kaloryczność jest niezmienna.  Makaron najlepiej gotować ”al dente”, na półtwardo, podczas gotowania dodać odrobiny oliwy z oliwek lub innego oleju, którego aktualnie używasz. Kolejnym źródłem szybkiego dostarczenia pełnowartościowego białka i niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, to własnie tuńczyk z puszki. Ze względu na posiadanie w składzie niacyny, witamina ta zamienia pożywienie w energię. Dlatego dzisiaj warto urządzić sobie małą ucztę w jego towarzystwie ;). Poniżej podajemy przepis.

Składniki:

  • 1 puszka tuńczyka w kawałkach,
  • 1 puszka pomidorów krojonych,
  • 300 g makaronu orkiszowego,
  • mieszanka ziół,
  • sól i pieprz,
  • zielone oliwki.

Tuńczyk z makaronem
Sposób przygotowania

  • Makaron wrzucić do gotującej się wody, lekko osolonej. Od czasu do czasu mieszając.
  • Do gotującego się makaronu dolać odrobiny oliwy. Gotować ”al dente”, tyle czasu ile jest podane na opakowaniu.
  • Pomidory z puszki wrzucić do garnka, gotować na małym ogniu. Dodać oliwy z oliwek, soli, pieprzu i ziół.
  • Do gotujących pomidorów, dodajemy kawałki tuńczyka, mieszając. Dla podkręcenia smaku, można dodać odrobinę wyciśniętego soku z cytryny.
  • Całość trzymamy jeszcze przez kilka minut na ogniu pod przykryciem.
  • Ugotowany makaron, odcedzamy i odstawiamy do wystygnięcia (nie studzimy pod strumieniem zimnej wody!).
  • Pomidory z ziołami z tuńczykiem  i oliwkami podajemy na wierzch makaronu.

Smacznego obiadu! 

Kategorie: Kuchnia Fit

Tagi: , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.16