kfd protein dessert

Owocowa owsianka Fit

owsianka-emmuli

W swoim pierwszym wpisie na serwisie tematycznym KFD – ar.pl, przedstawię Wam ciekawy przepis na pyszną owsiankę na mleku (np. odtłuszczonym) z dodatkiem ulubionych owoców. Mogą to być maliny, jagody czy świeże figi. Do tego polecam dodatek awokado ze względu na zawartość cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Całość najlepiej polać jogurtem naturalnym wymieszanym z ulubioną odżywką białkową – wg mnie świetnie pasuje smak kokosowy.

Składniki (1 porcja):

- 50-60 g (pół szklanki) – płatków owsianych zwykłych,

- 200-250 ml – odtłuszczonego mleka,

- szczypta soli,

- garść ulubionych owoców – np. malin, jagód lub świeżych fig,

- 1/4 dojrzałego awokado,

- 150 g – naturalnego jogurtu,

- 20-30 g – odżywki białkowej np. o smaku kokosowym, waniliowym lub orzechowym,

- cynamon.

owsianka-emmuli2

Sposób przygotowania:

Wieczorem płatki zalać zimnym mlekiem i odstawić do napęcznienia. Następnego dnia rano przelać wszystko do garnka, dodać szczyptę soli i gotować na małym gazie, często mieszając, aż owsianka będzie miała odpowiednio gęstą i „kleistą” konsystencję. Można dolać odrobinę (ok. 50 ml) mleka w razie potrzeby, jeśli całość zrobi się zbyt gęsta. Dodać szczyptę cynamonu, wymieszać i gotować jeszcze przez chwilę. Gotową owsiankę przełożyć do miseczki i ułożyć pokrojone owoce (awokado pokroić w kostkę, a świeże figi na 4 części).
W osobnym naczyniu wymieszać dokładnie jogurt naturalny z odżywką białkową i polać nim owsiankę. Posypać dodatkowo cynamonem.

Smacznego!
Emmula :)

owsianka-emmuli3

Kategorie: Kuchnia Fit

Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.14