kfd protein dessert

Pełnoziarniste naleśniki à la caprese

2

Pełnoziarniste, niskokaloryczne i smakuje jak wegetariańska pizza z mozzarellą. ;) A dzięki krótkiemu podgrzaniu ich na patelni przed samym podaniem – cudownie chrupiące.
Mowa oczywiście o tradycyjnych naleśnikach z mąki pełnoziarnistej, z dodatkiem pomidorków, odtłuszczonego sera mozzarella oraz suszonego oregano i świeżej bazylii – czyli składników wziętych prawie żywcem z popularnej sałatki Caprese. Wszystko razem zapieczone , dzięki czemu pomidory robią się delikatne, ser ciągnący, a wszystko pachnie bazylią. Warto wyczarować sobie to na obiad!

1

Składniki na ciasto naleśnikowe (jedna porcja):

- 1/2 szklanki (65 g) mąki pełnoziarnistej,

- ok. 1/2 szklanki odtłuszczonego mleka (do odpowiedniej konsystencji),

- 1 jajko,

- szczypta soli,

- 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia,

- odrobina oleju do smażenia (najlepiej takiego w spray’u).

Wszystkie składniki zmiksować mikserem na wysokich obrotach. Na rozgrzaną i natłuszczoną patelnię wylać ciasto i smażyć naleśniki z obu stron.

4

Składniki na farsz do naleśników (1 porcja):

- 2 średnie pomidory,

- ok. 80 g (2/3 standardowej kuli) odtłuszczonej mozzarelli,

- garść listków świeżej bazylii,

- suszone oregano,

- sól i pieprz (najlepiej świeżo mielone).

Na połowę usmażonego naleśnika położyć pokrojone w cienkie plastry pomidory, mozzarellę i listki bazylii. Posypać równomiernie oregano, pieprzem i solą, złożyć na pół i jeszcze raz na pół.
Po złożeniu wszystkie naleśniki ułożyć na patelni i podsmażyć z obu stron (bez dodatku tłuszczu), dzięki czemu mozzarella się rozpuści, a naleśniki będą chrupkie.

Życzę smacznego ;)Emmula

5

Wartości odżywcze:
(dla jednej porcji – składników z przepisu)

Białko: 38 g
Węglowodany:
58 g
Tłuszcz: 14 g
Wartość energetyczna: 512 kcal

Kategorie: Kuchnia Fit

Tagi: , , , , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.2