kfd protein dessert

Pieczony łosoś w musztardzie z grillowanymi szparagami

Na pełnowartościowy posiłek idealnie nadaje się łosoś, źródło kwasów omega-3 oraz białka. Kwasy omega-3, są niezwykle ważnym budulcem naszych komórek, wpływają one na lepsze funkcjonowanie naszego organizmu, prace mózgu oraz wzrok. Są istotnym składnikiem, zapobiegającym chorobom stawów i łamliwości kości, i który w naszej zdrowej diecie powinien się znajdować na wysokiej pozycji. Z kolei dodanie do naszego posiłku szparagów, uznawanych za afrodyzjak, wzbogaci nasze danie o witaminy i minerały. Jako dodatek wybierz zielone szparagi, najmniej tracą wartości odżywczych, gdyż nie trzeba ich obierać ze skórki. Całość dania to jedyne 282 kcal!

Składniki:

  • 150 g surowego łososia,

-Do marynaty

  • 1 łyżka musztardy typu dijon,
  • 1 łyżka stołowa oliwy z oliwek,
  • 1 łyżka mielonego czosnku,
  • świeżo wyciśnięty sok z połowy cytryny,
  • mały pęczek szparagów.

Sposób przygotowania:

  • Ustaw piekarnik na 200 stopni C,
  • W osobnej misce wymieszaj musztardę z oliwą z oliwek, czosnkiem i sokiem z cytryny. Składniki dodawaj wg. kolejności.
  • Marynatą otoczyć całego łososia, tak by był cały nią pokryty. Łososia wstawić do lodówki na co najmniej  1h.
  • Umieść łososia na blasze z plasterkami cytryny, piecz ok. 10-15 minut.
  • Odetnij dolną część szparagom, obmyj i polej odrobina oliwy z oliwek.
  • otocz je w zmielonym czosnku i połóż na grillu lub na patelni do grilla. Grillować ok. 5 minut z każdej strony. Po zdjęciu z grilla można je także skropić nieco sokiem z cytryny.

Total:

- 282 kcal,

- Tłuszcz – 16 g,

- Węglowodany – 7 g,

- Białko – 32 g.

Kategorie: Kuchnia Fit

Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.15