kfd protein dessert

Przedtreningowa przekąska

przekąski energetyczneCzasem śpiesząc się na trening, nie mamy tyle czasu by zjeść posiłek bogaty w węglowodany, tym samym zasilając nasz organizm dawką potrzebnej energii. Dlatego świetnym rozwiązaniem dla zabieganych są produkty energetyczne, nie chodzi tutaj o napoje a o szybkie przekąski, np. batony. By jednak mieć pewność, że są one pozbawione zbędnych składników, których unikamy jak ognia, w tym cukrów, najlepiej zrobić je samemu! Wyjdzie zdrowiej i przede wszystkim taniej.

 

Składniki:

  • 2 łyżeczki nasion chia,
  • 1/4 szklanki migdałów,
  • 1/4 szklanki posiekanych suszonych moreli,
  • olej kokosowy.

Nasiona chia – czyli siła, dostarcza organizmowi energii, poza tym są bogate w białko, w tłuszcze omega-3 oraz w błonnik.

Migdały -bogate w białko, uchronią podczas treningu twoje mięśnie przed ”uszkodzeniem” oraz dodadzą potrzebnego paliwa. Migdały doskonale utrzymują ogólną wartość indeksu glikemicznego  na stosunkowo niskim poziomie. więc idealnie nadają się do tego typu przekąsek.

Suszone morele – Są świetna bazą do batonów energetycznych, ponieważ są słodkie i zawierają witaminę C, dzięki zawartości wapnia wzmacnia nasze kości, a żelazo pomaga w walce ze zmęczeniem.

Olej kokosowy – jest to jeden z najsmaczniejszych i zdrowszych tłuszczów, który pomaga w zachowaniu szczupłej sylwetki, dodatkowo reguluje metabolizm i dodaje energii.

Sposób przygotowania

  • Do blendera włóż wszystkie składniki i zmiksuj ze sobą.
  • Dodaj ekstrakt z wanilii.
  • Uzyskaną masę, oddziel os siebie na 4 części, formując z nich małe batoniki.
  • Włóż je do zamrażarki na jakiś czas, aż będą utwardzone.
  • Gotowe batony spożyj 60-30 minut przed swoja sesją treningową.

Szybka przekąska na doładowanie akumulatorów przed Twoim treningiem! Uważaj, aby energia Cię nie rozniosła ;).

 

Kategorie: Kuchnia Fit

Tagi: , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.15