kfd protein dessert

Puszysty jogurt z sosem truskawkowym i nutą kakao

puszysty jogurt z sosem truskawkowymDeser, to coś na co często mamy ochotę, dając sobie chwileczkę zapomnienia. Jednak często większość deserów jest niezdrowa, wysokokaloryczna i może utrudnić nam naszą pracę nad zgrabną sylwetką. W naszej KUCHNI FIT – nie ma miejsca na niezdrowe i kaloryczne rzeczy, więc proponujemy Wam kolejną deserową przekąskę, zdrową i łatwą w przygotowaniu.

Świetną propozycją na deser jest połączenie jogurtu ze świeżymi owocami! Do naszego deseru najlepiej będzie nadawała się odmiana jogurtu naturalnego –  jogurt grecki. Jest to produkt o bardzo gęstej konsystencji (dzięki naturalnemu procesowi fermentacji) i kremowym smaku. Jogurt ten zawiera szczepy bakterii Lactobacillus bulgaricus, które są charakterystyczne dla przetworów mlecznych wywodzących się z bliskiego wschodu oraz Bałkanów.

Jogurt z owocami wydaje się być zdrową przekąską i tak rzeczywiście jest, gdy przyrządzimy go sami w domu z półproduktów, a nie kupimy gotowy ze sklepu. Aby wybrać naprawdę zdrowy jogurt należy pamiętać o tym, że często pod niewinnie brzmiącą nazwą „fit” czy „light” kryją się produkty wysokotłuszczowe i wysokocukrowe. Dlatego szukajmy na sklepowych półkach jogurtu, który w swoim składzie zawiera: mleko (również pasteryzowane), białka mleka i bakterie – dobrze gdyby była podana ich nazwa oraz rodzaj szczepu. Do tego dodajmy świeże lub mrożone owoce!

Składniki:

  • Jogurt grecki 180 g
  • Truskawki świeże lub mrożone (dowolna ilość)
  • Łyżka dowolnego miodu
  • Łyżka naturalnego, ciemnego kakao

Sposób przygotowania

  • Truskawki pokroić na małe kawałki, wrzucić do rozgrzanego rondelka.
  • Owoce dusić ok. 5 minut, często mieszając.
  • Gdy truskawki uzyskają konsystencję sosu, dodać łyżkę miodu – wymieszać.
  • Jogurt naturalny przekładamy do miseczki, wlewamy sos truskawkowy (kilka owoców można dodać w całości jako ozdobę).
  • Całość posypujemy łyżką kakao.

Sos truskawkowy można urozmaicić dodając do niego maliny lub w taki sam sposób zrobić sos malinowy.

Zrezygnujmy z kupowania jogurtów owocowych czy gotowych deserów jogurtowych ponieważ producenci dodają do nich poprawiacze smaku, barwniki i duże ilości cukru! Jogurt grecki dostarczy nam cennych składników odżywczych, m.in. takich jak: kwas foliowy, fosfor, potas, magnez, cynk, jod, a także witaminy A i B. Ma również szereg korzystnych właściwości dla naszego organizmu:

  • hamuje rozmnażanie się szkodliwych bakterii i grzybów w jelicie,
  • ma korzystny wpływ na trawienie,
  • zawiera około dwa razy więcej białka niż zwykłe jogurty,
  • osłania florę jelitową podczas kuracji antybiotykami,
  • wspomaga działanie systemu immunologicznego.

świeże truskawkiTruskawki to prawdziwa bomba witaminowa dla zdrowia i urody, gdyż zawierają witaminy, błonnik oraz składniki mineralne: witaminę A, B1, B2, B3 (PP), C, E potas, fosfor, wapń, magnez, cynk, mangan oraz kwas foliowy. Oprócz tego truskawki zawierają fitocydy – związki o właściwościach bakteriobójczych pomocne np. podczas leczenia stanów zapalnych jamy ustnej. Owoce te chronią przed anemią, poleca się je przy schorzeniach wątroby, nerek, kamieniach moczowych i żółciowych oraz przy podagrze, a także wzmacniają organizm i korzystnie wpływają na stan cery i włosów.

Kategorie: Kuchnia Fit

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.13