kfd protein dessert

POLECANE 5 trików motywacyjnych

para ćwiczy na siłowniGrono guru od motywacji wciąż się powiększa, jak z doświadczenia wiesz, jeśli sam nie wypracujesz sobie własnego systemu motywacyjnego nici z założonych celów. Treningi i dieta to pewnego rodzaju poświęcenia, ale zdecydowanie jest to gra warta świeczki, bo w końcu chodzi o Twoje zdrowie, lepsze samopoczucie no i nienaganną sylwetkę, której w żadnym wypadku nie powstydzisz się pokazać na plaży. Inspiracji na około jest wiele, ale w jaki sposób je wykorzystamy zależy od nas samych. Chęci to nie wszystko, bowiem ważne jest, aby wytrwać w swoim planie – jak tego dokonać?

Przedstawiamy Ci 5 sprawdzonych trików motywacyjnych, które zostały wypróbowane na własnej skórze przez specjalistów z dziedziny sportów siłowych i fitness. Gotowy na przyswojenie nieco ”chwytów” z branży? W takim razie uważnie czytaj poniżej, punkt po punkcie.

1. Niech Twój CEL Cię prowadzi

,, Chcę mieć płaski brzuch”, ,, chcę mieć umięśnione ramiona i dużą klatę”, ,, chcę zrzucić X kilogramów” – Na pewno znasz to z autopsji, a w rzeczywistości na ile to ”CHCIEĆ” przełożyło się na efekt? To własnie tu tkwi problem, w niedoprecyzowanym postanowieniu. Każda idea, każdy projekt musi mieć już z góry narzucony termin tzw. deadline. Punkt po punkcie warto rozpisać sobie, jak dojdę do swojego wyznaczonego zamierzenia. Na końcu podać określoną datę lub miesiąc, w którym to osiągniesz. I po prostu się tego trzymać, pamiętaj czas Cię goni – a to napędza!

Podobnym schematem kierują się zawodowi kulturyści, którzy z góry mają już zaplanowany grafik i terminy zawodów, do których ciężko muszą się przygotować. To tylko potwierdza, że CHCIEĆ to MÓC!

2. Sprawdzaj siebie co tydzień

Nic tak nie motywuje do trwania w wyznaczonym celu, jak jego rezultaty. Jednak nic nie przychodzi szybko i łatwo, na satysfakcjonujący efekt trzeba sobie zapracować i poczekać…trochę cierpliwości. Jak mówi pewne przysłowie, grosz do grosza a będzie kokosza - w aspekcie sportu każda namiastka przećwiczonego tygodnia i trzymania się planu zbliża nas do upragnionego finału. Dlatego warto badać swoje postępy i zrobić przegląd pod koniec tygodnia tego, co udało nam się zrealizować. Spisuj swoje wszystkie poczynania, wyczyny, a może udało ci się dopracować jakąś umiejętność, która wcześniej przysparzała ci trudności? Warto także spisywać ile cm ubywa ci w danych partiach ciała, bądź wzrasta. Najważniejsze, abyś pamiętał, że to Ty decydujesz o sobie, dlatego nie warto się oszukiwać! Po co się cofać, kiedy jesteś na dobrej drodze do mety? Śmiało weź w obroty kajecik i długopis, nie zajmie Ci to wiele czasu, a da powód do dumy!

zmiana siłowni3. Nie bój się zmieniać siłowni

Nie chodzi tu tylko o dostępny sprzęt, wielkość kompleksu sportowego, ale przede wszystkim o atmosferę! Naprawdę dobre siłownie szanują swoich użytkowników i starają się im zapewnić jak najlepsze warunki do treningu, skupienia, a w szczególności komfortowe warunki przebywania właśnie u nich.

By czuć się swobodnie, nieskrępowanie, po prostu jak członek załogi warto sprawdzić kilka siłowni, które masz w swoim mieście. Na dobre samopoczucie, które przekłada się korzystnie na Twoją motywację i treningi, ma wpływ szereg czynników. Od aspektów czysto technicznych po logistykę i organizację. Jednak nic, ale to nic nie wygra z tym, że to jednak ludzie tworzą miejsce przychylnym, a co za ty idzie – odpowiednią atmosferę na siłowni. Chyba lepiej jest przebywać w miejscu, w którym ”pachnie” profesjonalizmem, a ludzie udzielający Ci wskazówek są faktycznymi fachowcami, którzy palą się do pomocy w osiągnięciu Twoich wyników! Pamiętaj pracownicy siłowni są dla Ciebie, nie bój się pytać. Koledzy czy koleżanki na siłowni tez przyszli na nią z podobnym planem, co Ty.

4. Zmień myślenie

Przełącz się na pozytywne myślenie! Dla niektórych ten subtelny ”tryb on” jest potrzebny. Przestań narzekać i marudzić, że jesteś obolały, nie dasz rady, nie szukaj wymówek z kosmosu…z pewnością taka postawa Ci nie pomoże. Zauważ w swoim treningu i stylu życia pozytywy: poprawa stanu zdrowia, sylwetki, wyzbycie się stresu, a do tego zadbanie o higienę swojego umysłu. Miej w głowie czekające Cię perspektywy, Twój wysiłek nie idzie na marne. Z prawidłowym podejściem, szybko odczujesz, napływającą moc i to, że jesteś silniejszy fizycznie, jak i psychicznie. Nie tak łatwo będzie można Cię zniechęcić . W końcu to ty będziesz zarażać innych optymizmem i świecić przykładem!

jogging5. Wzbogacaj się o nowe doświadczenia

Każdy z nas przeżywa moment wypalenia czy to w życiu zawodowym, czy w nakładzie pracy na siłowni. W większości przypadków, odpowiedzialna za to jest rutyna. Nie bój się więc, sięgnąć po nowe doświadczenia w innych dyscyplinach sportowych. Urozmaić swój trening o nowe doznania i ćwiczenia. Nie ograniczaj się tylko do treningów indoor’owych, korzystaj z pogody i siłowni plenerowych. Wspólne ”spendy”, organizowane gdzieś w parkach są równie dobrym pomysłem na spędzenie czasu i wykonanie treningu. Przyroda sprzyja zmysłom i pobudza siły witalne.

Przede wszystkim nie skupiaj swojego życia tylko na jednym celu, jakim jest osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Sfokusuj się także na innych, otaczających Cię rzeczach. Nie tylko dieta i trening jest ważny w życiu, to tylko jego element. Nie zaniedbuj innych obowiązków, spotkań z przyjaciółmi i zasłużonego relaksu.

Wiedz o tym, iż umiejętność prawidłowego zadbania o siebie i sterowanie własnym zdrowiem oraz estetyką życia, to jeden z wielkich przywilejów życia, o którym wielu tylko marzy.

Jest motywacja? Nie zmarnuj tego!

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness,Porady

Tagi: , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17