kfd protein dessert

5 wskazówek na to, by spalić więcej kalorii

Sporty woman exercising  at gym

 

Wszyscy jesteśmy na naszej własnej drodze fitness. Od wytrawnych bywalców siłowni do „Jestem wierny cardio”- jednak zawsze możemy nauczyć się czegoś nowego by usprawnić własny trening. Aby poprawić swoje rezultaty, należy podnosić intensywność ćwiczeń. W łatwy sposób można to osiągnąć.

Niezależnie od tego, gdzie ćwiczysz, dzięki tym 5 pomocnym wskazówkom dodasz swojemu treningowi więcej energii, które pomogą zwiększyć jego efektywność.

1. Oddychaj

Wdech i wydech. Proste prawda?

Nie tak prędko. Kiedy dochodzi do ćwiczenia, sposób w jaki oddychasz może zepsuć ci cały trening. Niezależnie czy jest to trening siłowy czy Pilates, poprawne oddychanie ma kluczowe znaczenie dla dostarczenia tlenu do mięśni, które pomogą ci uzyskać jak najwięcej z wykonywanego treningu.

Jeśli zależy ci na zrzuceniu wagi, to prawdopodobnie słyszałeś o tym, że powinieneś robić regularne wydechy podczas wykonywania ćwiczenia, co również jest częścią poprawnego treningu. Jest to ważne dlatego, że podczas wydechu twój układ oddechowy i mięśnie tułowia się skurczają, co pozwala ci się przygotować z większą energią do powtórzenia ćwiczenia, a także jest wsparciem dla dolnej części kręgosłupa lędźwiowego.

W razie wątpliwości, nie zapomnij po prostu oddychać! Wstrzymując oddech możesz zwiększyć ciśnienie wewnątrz klatki piersiowej, przechowując przy tym krew, która płynie do twojego serca.

2. ,, Wyginaj śmiało ciało”

Chociaż koncepcja słuchania muzyki podczas wylewania siódmych potów nie jest jakąś nowością, to pozwala odkryć kilka powodów dlaczego to faktycznie działa!

Po pierwsze muzyka jest dobrym sposobem na oderwanie się od codziennych spraw, pomaga się odstresować i bardziej skupić na treningu, a nawet się nim cieszyć, tym samym dokręcając sobie śrubę.

Ponadto, każdy trening ma swoją muzykalność, czy jest to po prostu rytm oddechu (patrz powyżej) lub rytm wykonywanego ruchu. Generalnie to rytm stymuluje nasz obszar ruchowy w mózgu, mówiąc mu kiedy mamy się poruszyć. Dzięki synchronizacji tych sygnałów, możemy zachować stałe tempo i efektywniej skumulowaną energię wykorzystać, zwiększając tym samym intensywność treningu. Nie wspominając o tym już, że słuchając dobrej muzyki samemu chce się aż ruszyć ;). Zasadniczo, twoja playlista ma moc, by cię porwać do treningu i bardziej w niego zaangażować.

3. Trenuj ciężej, nie dłużej

Znakomitym sposobem by podnieść intensywność swojego treningu, jest wykonywanie treningów interwałowych. W stosunku do umiejętności sportowych atletów, koncepcja dla wszystkich jest taka sama. Trening interwałowy odnosi się do okresów intensywnej pracy, a następnie do okresów odpoczynku. Cięższy trening mięśni produkuje kwas mlekowy. Jeśli na przykład biegasz w spokojnym tempie, to twoje ciało ma dużo czasu aby go ” wypłukać” z organizmu. Zaczynając ciężej trenować, kwas mlekowy zaczyna się budować i pozostawia cię w fazie spalania mięśni i pragnieniem do zatrzymania tego bólu. Trening interwałowy jest wszystkim tym, co możemy się nauczyć o swojej formie, radząc sobie z osiąganiem progu kwasu mleczanego, co w tym wypadku pozwala ci na szybsze i dłuższe bieganie.

W międzyczasie, wykonywanie coraz cięższych treningów w krótszym czasie, przyczyni się do poprawy wytrzymałości i podniesie kondycję.

4. Skup się na swoich słabościach

Słyszałeś kiedykolwiek powiedzenie, że ,, Jesteś tak silny jak drzemiące w tobie najsłabsze ogniwo”? No cóż, w tym przypadku jesteś na tyle potężny co twój najsłabszy mięsień. Chodzenie na siłownie i skupianie się na treningu tylko jednej partii ciała jest nieefektywne dla całości, za to jest to dobry przepis na nabawienie się kontuzji. Odpuść sobie i nastaw się na wolniejsze budowanie swojej siły. Zamiast tkwić w swojej ”bezpiecznej strefie treningowej”, warto wypróbować inne rodzaje fitnessu. Jeśli nadmiernie trenujesz cardio, lepiej idź pobiegać lub wybierz się na wspinaczkę, spróbuj zajęć yogi, jeżeli wiesz o tym, że musisz bardziej popracować nad uelastycznieniem swojego ciała, z kolei jeśli jesteś uzależniony od spinningu lepiej popracuj również z hantlami. Przełącz się w taki sposób, aby twoje ciało zawsze zgadywało, im bardziej zróżnicujesz sobie swoje treningi, tym bardziej ty i twoja praca włożona w nie, będzie wydajniejsza.

5. Trenuj z kimś silniejszym od siebie

Faktem jest, że jeśli jesteś przyzwyczajony do samotnego treningu lub trenujesz z ludźmi, którzy są na tym samym poziomie co ty, tracisz okazje do przekraczania własnych możliwości. Staraj się trenować z kimś kto jest fizycznie silniejszy od ciebie. Mając obok siebie kogoś, kto będzie cię inspirować i motywować, twoje treningi staną się intensywniejsze, a ty sam będziesz chciał podwyższać sobie poprzeczkę. A kto nie lubi trochę zdrowej konkurencji?

Na podstawie artykułu Jennifer Cohen- autorytetu w świecie fitnessu: http://news.health.com.

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.13