kfd protein dessert

NOWE 63 dni rzemieślniczej pracy nad sylwetką! Program INSANITY

trening wytrzymałościowyProgram treningu INSANITY opiera się na ćwiczeniach interwałowych i treningu wytrzymałościowym. Jego twórcą jest Shaun T, znany choreograf i tancerz. Sam na swoim koncie ma wiele sukcesów zawodowych, szlifując swoje umiejętności i kształcąc się na Uniwersytecie Rowan  na kierunku związanym z nauką o sporcie w Glassboro, New Jersey.  Z myślą o zadowalających efektach i w miarę szybkim czasie realizacji marzeń o pięknej sylwetce, stworzył system treningowy, który opiera się 63 dniach ciężkiej pracy.

Jak sam pisze (tłumaczenie wypowiedzi):

,,Kiedy pracowałem nad stworzeniem treningu Insanity, wiedziałem o tym, że przyniesie to oszałamiające efekty w 60 dni, ale nie byłem pewny czy ktokolwiek odważy się na wypróbowanie takiego treningu. Jednak okazało się…że jest wiele zwariowanych ludzi, którzy przystaną na taką propozycję. Na tyle szaleni, że aktualnie cieszą się z trenowania szaleńczo- zabójczego treningu. (…) Czy Insanity należy do naprawdę ciężkich treningów? Jak najbardziej! To najcięższy z treningów dostępny do realizacji w domowych warunkach. Za to przynosi szalenie-dobre wyniki!”

- Shaun T

Shaun T, materiały prasowe: www.thisisyearone.com

materiały prasowe: www.thisisyearone.com

Ekstremalny zestaw treningowy, nie jest jednak dedykowany dla osób dopiero co zaczynających swoją przygodę z aktywnością fizyczną. Do trenowania INSANITY potrzebna jest dobra kondycja, aby móc przebrnąć przez 9 tygodni kartożniczej pracy, która zaowocuje całkowicie odmienioną sylwetką i porzuconymi kilogramami.  Sposób przebiegu treningów jest tak zaprogramowany, aby przeplatały się ze sobą ćwiczenia anaerobowe, czyli beztlenowe z wyższym poziomem tętna, z ćwiczeniami o mniejszej intensywności – aerobowymi, gdzie następuje przepływ tlenu, a poziom tętna utrzymuje się w umiarkowanym stadium. Ma to na celu przyspieszenie pracy metabolizmu i napędzanie efektu ubocznego, którym jest potreningowe spalanie tłuszczu, które trwać może do 20 godzin po treningu.  Godzina treningu INSANITY to 1000 spalonych kalorii!

Shaun T, swój trening podzielił na 3 etapy, w którym uwzględnił m.in. rozgrzewkę, rozciąganie, odpoczynek i regenerację. Etapy wyglądają następująco:

  • Etap I – przez 4 tygodnie, 6 dni w tygodniu przyzwyczajamy nasze ciało do intensywnych treningów, które trwają ok.   40 min. Przerwa pomiędzy ćwiczeniami to 30 sek.
  • Etap II – to okres tygodnia czasu, który jest poświęcony na regenerację ciała. W tym okresie nie wykonujemy żadnych treningów.
  • Etap III – powrót do treningów, na którym jest podkręcony stopień intensywności ćwiczeń wraz z wydłużeniem się samego treningu do 60 min. Grafik ćwiczeń jest taki sam, ćwiczy się przez 6 dni w tygodniu.

Po 9 tygodniach programu INSANITY, nie sposób nie zauważyć swojego nowego oblicza! Powtórzenie treningów wiąże się z przymusową rekonwalescencją organizmu przynajmniej do 2 tygodni. W między czasie można wykonywać lekkie ćwiczenia, nie obciążające tak stawów.

Do systemu treningowego są załączone FIT Testy, dzięki którym można zbadać swoje możliwości czy jesteśmy fizycznie gotowi  na podjęcie się tego wyzwania. W późniejszych etapach przystąpienia do treningów monitorujemy swoje osiągnięcia oraz mierzymy swoje postępy. Do wykonania treningów potrzebne będzie Ci kawałek miejsca, mata i butelka wody.

zestaw ćwiczeń wykonanych w domuJak w większości dyscyplin sportowych, przy tak dużej intensywności istnieją pewne przeciwwskazania, które nie zezwalają ćwiczyć w ten sposób każdemu. Do treningu nie powinny podchodzić osoby:

  • będące w ciąży,
  • nie mające wypracowanej kondycji fizycznej, bądź formę na niskim poziomie,
  • zmagające się z otyłością,
  • zmagające się ze schorzeniami stawów,
  • będące po zabiegach chirurgicznych,
  • cierpiące na choroby reumatoidalne, serca,
  • mające problemy z nadciśnieniem,
  • będące po urazach lub z kontuzjami.

Reszcie chętnych i zainteresowanych odkrywaniem nowych sposobów na polepszenie swojej kondycji, wyrzeźbienie swojej sylwetki, zaleca się ogromne ilości MOTYWACJI i CIERPLIWOŚCI. Najważniejsze jest to, aby nie odpuścić w środku trwania programu  i wytrwać do końca etapu III. Jak sam autor powiada, to trening dla zwariowanie zmobilizowanych!

 

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness

Tagi: , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.14