kfd protein dessert

Błędy popełniane podczas treningu

gym

 

1. Wielu adeptów treningu siłowego zastanawia się dlaczego mimo ciężkiej pracy na siłowni nie mają oczekiwanych efektów. Niestety bardzo liczna część trenujących osób popełnia wciąż te same błędy.

2. Brak rozgrzewki

Rozgrzewka to absolutna podstawa aby rozpocząć trening siłowy, nie należy jej pomijać. Przede wszystkim chroni nasze mięśnia i stawy przed kontuzjami oraz przygotowuj mięśnie do dalszego wysiłku. Ważne aby nasz trening składał się z trzech części:

  • rozgrzewki,
  • treningu właściwego,
  • rozciągania

 

3. Monotonny trening oraz nieustanne powtarzanie tych samych ćwiczeń

Nasz organizm lubi być zaskakiwany nowymi bodźcami treningowymi, co pozwoli uniknąć nam stagnacji. Natomiast monotonne trenowanie nie przyniesie żadnych spodziewanych efektów ani progresu bądź naszego rozwoju. Ważne aby przynajmniej co 4-8 tygodnia wprowadzać zmiany w planie treningowym, zamieniać swoje ulubione ćwiczenia równie ciekawą kombinacja treningowa.

4. Boimy się obciążeń

Kobiety przeważnie boja się treningu na siłowni, myśląc że trenując na ciężarach w mgnieniu oka dorobią się pokaźnej masy mięśniowej, a wyglądem będą przypominać kulturystki. Niestety to bardzo złudne myślenie, a droga do tego nie jest wcale prosta. Aby mieć spora masę mięśniowa potrzebne są lata treningów, odpowiednio dobrana dieta oraz suplementacja.Początkujące adeptki sportów siłowych tylko skorzystają z trening z obciążeniem, pozwoli to im spalić kalorie , wyrzeźbić oraz ujędrnić ciało oraz poprawi ich samopoczucie.

5. Zbyt duża liczba potworzeń

Warto zapamiętać że technika oraz jakość treningu często jest ważniejsza od ilości wykonywanych powtórzeń. Osoby rozpoczynające swoja przygodę z treningiem siłowym często ‚rzucają” się na siłowni na wszystkie urządzenia i trenują do utraty tchu. Taki trening nie przyniesie żadnych efektów a będzie tylko prowadził do przetrenowania oraz kontuzji.

6. Nawadnianie

Pijemy stanowczo za mało płynów, ważne aby wypijać przynajmniej 2 litry płynów dziennie. Organizm podczas wysiłku traci wodę, mikroelementy dlatego istotne, aby uzupełniać utracone płyny poprzez nawadnianie.

7. Zapominanie o prawidłowej diecie

Dieta stanowi istotny element dla każdej osoby uprawiającej sport. Zapotrzebowanie osób trenujących jest dużo wyższe niż u ludzi którzy nie maja żadnej aktywności fizycznej, istotne jest, aby dostarczać do naszego organizmu odpowiednie ilości białka, tłuszczy, węglowodanów, mikroelementów oraz witamin. Produkty które dostarczamy do naszego organizmu powinny pochodzić z wiadomych źródeł oraz być wysokiej jakosci.

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.16