kfd protein dessert

Core Workout

athletic fitness man working the abdomen at gym

Core Workout

Core, jak sama nazwa wskazuje z języka angielskiego określa część korpusu, czyli centrum naszego ciała. Obszar ciała, który powszechnie jest określany rdzeniem, to system mięśni kompleksu biodrowo-miedniczno-lędźwiowego, które są odpowiedzialne za stabilizacje kręgosłupa i miednicy. Ośrodkiem centralnym jest korpus i brzuch. Dlatego trening Core obejmuje wszystkie mięśnie w tym obszarze obwodowym- przemieszczenia trawersu mięśni brzucha (TVA), mięśnie grzbietu, skośne i dolne partie lędźwiowe.

Mięśnie podczas treningu Core,  działają jak stabilizatory dla całego ciała. Ta forma treningu polega na prostych i konkretnych ćwiczeniach , które przyczyniają się do rozwoju i wzmacniania mięśni stabilizujących.

Jeśli którykolwiek z tych mięśni jest osłabiony, może to spowodować ból w dolnej partii pleców lub wystający obwód talii. Utrzymanie mięśni stabilizujących w formie  zdziała cuda, zwłaszcza dla twojej postawy, również pomoże ci wykrzesać więcej siły w ćwiczeniach. Otóż najwięcej siły wydobędziesz właśnie z części centralnej- rdzenia, który wpływa także na polepszenie techniki biegania czy po prostu spacerowania.

Ten rodzaj treningu jest idealny dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia w pracy. W naszym społeczeństwie takich osób jest coraz więcej, które spędzają za biurkiem od 8- 9 godzin, dodając jeszcze do tego kilka godzin jazdy samochodem. Taki tryb życia prowadzi do nadwagi w okolicach szczególnie brzucha, co rujnuje postawę i osłabia mięśnie dolnej partii pleców. Aby usunąć ten tłuszcz warto mieć ułożony plan żywieniowy oraz treningów, ograniczyć spożywane kalorie i węglowodany. Siedzący tryb życia osłabia mięśnie brzucha, dlatego ten typ treningu pomoże w ich wzmocnieniu i nie dopuści do powstania tzw. oponki.

Branża fitness wzięła pod uwagę powyższe czynniki degradujące naszą postawę i osłabienie mięśni centralnych. Postanowili zgłębić temat i opracować program treningu, który miał by to poprawić. Opracowany program Core ma pokazywać, jak utrzymać swoje ciało w dobrej formie pomimo siedzącego trybu życia . Utrzymanie silnych mięśni korpusu jest o tyle ważne, że stanowi to nasz ośrodek centralny ciała i siły.

Core Workout jest dedykowany wszystkim. Utrzymanie silnych mięśni stabilizujących nie tylko poprawia wydajność sportowca, ale pomoże w codziennych czynnościach życiowych. Od prostych- schylanie się, zapinanie pasów- po efektywniejsze wykonywanie ćwiczeń siłowych.
Rdzeń dzięki temu jest wzmocniony, co momentalnie obniża ryzyko kontuzji czy urazów.

 

Profity dla zdrowia

Szczególnie kulturyści potrzebują wzmocnić swój ośrodek centralny. Przysiady, martwe ciągi, podciąganie sztangi wzdłuż tułowia i wiele innych, jest wyzwaniem dla samego siebie, ale dodając do tego ćwiczenia na wzmocnienie mięśni brzucha i grzbietu, pomaga łagodzić szkody poczynione przez niektóre ćwiczenia siłowe.

Dodając te ćwiczenia do swojego rutynowego treningu, poprawisz ogólny postęp i dodasz sobie nowej motywacji!

Nawiasem mówiąc, kolejny powód do szkolenia swojego ciała w core treningu to zadowalający efekt uboczny, czyli zarysowany, dynamiczny sześciopak.

Przykładowe ćwiczenia Core:

  • crunch i jego kombinacje,
  • plank i jego kombinacje,
  • ćwiczenia stabilizacyjne z piłką,
  • podciąganie nóg do góry na drążku tzw. krzesełko.

Sprawdźcie jak poprawnie wykonywać ćwiczenia- core mobility.

 

Crunch z piłką

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.18