kfd protein dessert

NOWE Czym jest trening wydolnościowy?

na czym polega trening wydolnościowy

Trening wydolnościowy to doskonały sposób na poprawę kondycji, który pozwoli na dobre zapomnieć o szybkim męczeniu się i łapaniu zadyszki nawet po niewielkim wysiłku. Przede wszystkim, trening wydolności pomaga zwiększyć wydolność serca, podnosi próg tlenowy i zwiększa pojemność płuc.

Regularne wykonywanie intensywnych ćwiczeń wydolnościowych powoduje, że serce zaczyna pracować na zwiększonych obrotach. Z czasem, kiedy nasza kondycja się poprawia, nawet podczas dużego wysiłku serce uspokaja swój bieg, zapewniając jednocześnie odpowiednią ilość tlenu – staje się mocniejsze. Dzięki temu poprawiamy kondycję, zmniejszamy podatność serca na choroby i zawały, zapobiegamy otyłości. Jak zatem skutecznie poprawić wydolność organizmu i jakie ćwiczenia wydolnościowe można wykonywać w domu? Poszukajmy odpowiedzi.

Jak trening wydolnościowy wpływa na organizm?

Kiedy nasza kondycja jest słaba, każdy nawet najmniejszy wysiłek fizyczny powoduje przyspieszoną pracę serca, które musi pracować ze zwielokrotnioną siłą, aby dostarczyć organizmowi wystarczającą ilość tlenu. Możemy to bardzo łatwo zauważyć. Wystarczy przeprowadzić prosty test wydolnościowy i zmierzyć swoje tętno podczas dużego wysiłku, na przykład szybkiego biegu. Zadaniem treningu wydolnościowego jest poprawienie wydolności tlenowej organizmu tak, aby obniżyć tętno, jednocześnie zwiększając intensywność wykonywanych ćwiczeń. Końcowym rezultatem treningu jest sytuacja, w której nasze serce podczas jednego uderzenia potrafi pompować większą ilość krwi, przez co wydolność organizmu ulega poprawie.

Ważne, aby podczas wykonywania ćwiczeń na wydolność, przez cały czas monitorować ilość uderzeń serca na minutę. Tętno powinno utrzymywać się w granicach około 130 do 140 uderzeń na minutę. Jeżeli wartość ta znacząco wzrośnie powinniśmy zmniejszyć intensywność wykonywanych ćwiczeń. W miarę upływu czasu, kiedy treningi staną się regularne, podczas badań wydolnościowych zauważymy, że dużo łatwiej utrzymujemy tętno na tym samym poziomie, nawet podczas dużego wysiłku fizycznego. Badanie wydolności organizmu jest istotnym elementem całego treningu, ponieważ pozwala dostosować jego zakres i intensywność do naszej kondycji i ogólnego stanu naszego organizmu. Dlatego, wybierając ćwiczenia, które zamierzamy wykonywać, zawsze musimy uwzględnić to, by pozwalały nam na wygodny pomiar tętna.

Jak poprawić wydolność w zaciszu swojego domu?

Często zastanawiamy się jak zwiększyć wydolność organizmu bez konieczności wizyt na siłowni i czy w ogóle jest to możliwe. Otóż, tak. Zwiększenie wydolności organizmu może być również wynikiem ćwiczeń podejmowanych we własnym domu. Oczywiście, wiąże się to z pewnymi utrudnieniami, gdyż rzadko kiedy dysponujemy profesjonalnym sprzętem do ćwiczeń w domu, ale przy odrobinie wysiłku może się udać.

Największe efekty w zakresie zwiększenia wydolności organizmu przynosi bieganie na bieżni. Niestety, jej zakup związany jest ze sporym kosztem, a w dodatku to urządzenie wymaga naprawdę sporej powierzchni, którą niekoniecznie dysponujemy. Zdrową alternatywą dla niej może być popularny jogging. Pamiętajmy tylko, by zabrać ze sobą urządzenie do pomiaru tętna. Poza tym, do swoich ćwiczeń warto także włączyć rower stacjonarny lub orbitrek. Obydwa sprzęty są bardzo uniwersalne, nie zajmują dużo miejsca, a ich zakup nie wiąże się z dużymi kosztami.

Podczas jazdy na nich bardzo intensywnie pracują mięśnie nóg, pośladków oraz dolnych partii brzucha. Jeśli nie mamy możliwości korzystania z tych urządzeń możemy kupić zwykłą skakankę. Najnowsze modele wyposażone zostały w specjalne urządzenia służące do pomiaru tętna podczas wykonywania ćwiczeń, a nawet w liczniki spalanych kalorii, które ułatwią nam monitorowanie naszej wydolności. Bez względu na to, jaki rodzaj ćwiczeń wybierzemy, musimy pamiętać, że ich wykonywanie przyniesie oczekiwane rezultaty tylko wtedy, kiedy będzie regularne.

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness

Tagi: , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.18