kfd protein dessert

Dlaczego nie chudniemy?

Fat bellyLato zbliża się wielkimi krokami, a my staramy się Wam na bieżąco pomagać w realizacji wakacyjnych założeń. Jednym z takich założeń jest redukcja wagi, a przy okazji – pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej. Założenie z pozoru łatwe, dla niektórych nader wymagające i problematyczne. Dlaczego pomimo wykonywanych ćwiczeń waga wciąż nie maleje? W tym artykule postaram się przedstawić kilka błędów w aspekcie redukowania wagi.

Podstawowym założeniem diety redukcyjnej jest ujemny bilans kaloryczny. Przez pojęcie ujemnego bilansu kalorycznego rozumiemy ilość kalorii spożytych poniżej poziomu BMR (wskaźnik podstawowej przemiany materii). Dla każdej osoby ów wskaźnik obliczany jest indywidualnie, uwzględniając takie czynniki jak płeć, wiek, wagę oraz poziom aktywności. Wiele osób nie stosuje się do założeń jadłospisu, przekraczając zakładaną ilość kalorii. Niestety, ale w naszym świecie praktycznie wszystko ma kalorie (pomijając napoje i przekąski typu zero). Jak trzymać kalorie w ryzach? Odpowiedź jest prosta – notować, to co jemy. Można to w łatwy sposób zrobić w naszym kalkulatorze, a zarazem dzienniku żywienia. Znajdziecie go w zakładce kalkulator kalorii (plan posiłku).

Kolejnym błędem, który uniemożliwia proces redukcji wagi jest jakość pożywienia. Waga to nie tylko poziom tkanki tłuszczowej, ale również woda podskórna, która zależnie od naszego jadłospisu jest mniej lub bardziej gromadzona w organizmie. Dlaczego organizm zatrzymuje wodę w naszym organizmie, powodując wahania wagi oraz charakterystyczny obrzęk?

  • nadmiar sodu w diecie,

  • niska podaż potasu,

  • wahania hormonalne (np. przed miesiączką),

  • niedobór płynów w organizmie.

planowanieJak wynika z powyższych punktów powinniśmy zredukować do minimum sól w diecie, włączyć pożywienie zawierające potas, a ponadto na bieżąco uzupełniać płyny. To uchroni nas przed wahaniami wagi.

Reasumując, waga zależy przede wszystkim od ilości oraz jakości naszego pożywienia. W trakcie układania naszego jadłospisu powinniśmy zwrócić uwagę nie tylko na ilość kalorii oraz rozkład makroskładników w diecie, ale i na jakość dostarczanego pożywienia. W artykule celowo pominąłem aspekt treningu. Pamiętajmy, że waga w zależności od wyżej wymienionych czynników, może ulegać zmianie, toteż w ocenie osiąganych rezultatów powinniśmy zwracać uwagę na aktualny wygląd naszej sylwetki.

Kategorie: Kulturystyka i fitness,Porady

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17