kfd protein dessert

Mechaniczne Drop Sety

dropsety

Wszyscy wiemy na czym polegają drop sety. Ich cel i idea są proste – w momencie, gdy nie możemy już wykonać kolejnego powtórzenia wykonując dane ćwiczenie, zmniejszamy ciężar o kilkanaście, kilkadziesiąt procent tak, aby móc kontynuować robienie następnych powtórzeń. Drop sety są bardzo skuteczną techniką treningową, która użyta mądrze pozwala na przełamanie stagnacji. Niektórzy poddają jednak w wątpliwość skuteczność tej metody , wskazując, że redukcja ciężaru prowadzi jedynie do zwiększonej „pompy”.

Odpowiedzią mogą okazać się mechaniczne drop sety. Na czym polega mechaniczny drop set? Jest to metoda treningowa, która podobnie jak klasyczne drop sety pozwala na kontynuowanie serii po osiągnięciu załamania mięśniowego, aczkolwiek tym razem bez zmniejszania obciążenia, ale poprzez zmianę techniki / sposobu wykonywania danego ćwiczenia na przykład : poprzez zmianę chwytu, zmianę kąta wykonywania danego ćwiczenia.

Niewątpliwą zaletą tej metody treningowej jest oddziaływanie na daną partię mięśniową pod wieloma kątami, co w połączeniu z brakiem konieczności zmniejszania obciążenia powinno zaowocować postępem w masie i sile.

Jako pierwsze ćwiczenie warto wybrać izolowane lub takie w którym jesteśmy najsłabsi, tak aby w miarę wykonywania danej serii zakończyć na ćwiczeniu najcięższym.

Poniżej kilka przykładowych planów treningowych na wybrane partie mięśniowe:

Biceps:
Uginanie hantli w oparciu o ławkę skośną
Uginanie hantli stojąc podchwytem
Uginanie hantli młotkowo

Triceps:
Wyciskanie sztangi wąskim chwytem
Wyciskanie sztangi średnim chwytem
Wyciskanie sztangi normalnym chwytem

Barki:
Unoszenie hantli na boki siedząc / stojąc
Arnoldki
Wyciskanie hantli siedząc / stojąc

Klatka piersiowa:
Rozpiętki hantlami leżąc (łokcie minimalnie ugięte)
Rozpiętki hantlami leżąc (łokcie ugięte)
Wyciskanie hantlami leżąc

Plecy:
Ściąganie drążka szeroko nachwytem do klatki (szeroko)
Ściąganie do klatki chwytem młotkowym
Ściąganie drążka podchwytem do klatki

Nogi:
Wyciskanie nóg na suwnicy (wąski rozstaw stóp)
Wyciskanie nóg na suwnicy (szeroki rozstaw stóp)
Wyciskanie nóg na suwnicy (rozstaw stóp na szerokość barków)

Podsumowując, mechaniczne drop sety to bardzo skuteczna technika treningowa, przeznaczona dla osób bardziej zaawansowanych, szczególnie przydatna przy grupach mięśniowych, które dana osoba chce obrać za priorytetowe.

Kategorie: Kulturystyka i fitness

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17