kfd protein dessert

Milion brzuszków jako sposób na upragniony kaloryfer?

Young muscular sports guy with a naked torso boxing

Słowem wstępu
Wielkimi krokami zbliża się lato. Zarówno faceci, jak i kobiety zrezygnują z ciepłych ubrań na rzecz tych przewiewnych, a co za tym idzie – bardziej skąpych. Jest to doskonała okazja, by pochwalić się ciężką pracą na siłowni. Zastanawiałeś się już może, czy i Ty masz co pokazać? Jeśli w trakcie upalnych dni, chciałbyś/chciałabyś pochwalić się płaskim brzuchem z uwidocznionymi mięśniami, to zapraszam do dalszej lektury.

Zacznijmy od podstawowej kwestii – motywacja. Od razu napiszę, że nie ma magicznych tabletek, które odwalą za Ciebie ciężką pracę. Jeśli nie masz w sobie dostatecznej dawki motywacji, lepiej odpuść i zajmij się czym innym. Trening to nie rzecz dla osób słabych psychicznie. Jeśli natomiast wiesz, czego chcesz, i pragniesz tego z całych sił, czytaj dalej.

Dieta
Zastanawiasz się pewnie, dlaczego artykuł o upragnionym kaloryferze rozpoczynam od omówienia kwestii diety, a nie od treningu. Jest tak, ponieważ to ona odgrywa kluczową rolę w tym procesie. To dieta, a dokładniej dieta redukcyjna o obniżonej kaloryczności, pozwala na walkę z tkanką tłuszczową (inaczej „body fat”  [z ang.]), która podczas walki o kaloryfer jest Twoim wrogiem. Nic innego nie zakrywa Twoich mięśni brzucha. Zacznij zatem od drastycznych zmian w diecie na rzecz diet redukcyjnych. Z tych, które mogę Ci polecić, to:

- dieta o obniżonej zawartości węglowodanów, tzw. ‚low carb’ [z ang.],

- dieta CKD, tzw. dieta ketogeniczna,

- dieta IF, tzw. „jem/nie jem”,

- VLCD, tzw. dieta o bardzo małej podaży kalorii.

Oczywiste, że nie będę w tym artykule opisywał zasad, jak i idei każdej z diet. Zasadniczo łączy je jedno – kaloryczność i makroskładniki są poniżej Twojego BMR, czyli tzw. podstawowego współczynnika przemiany materii. Wszystkie diety, które podałem wyżej, znajdziesz szczegółowo rozpisane na naszym forum. Wystarczy użyć opcji szukaj, umieszczonej w prawym górnym rogu.

Trening
Podczas redukcji tkanki tłuszczowej bardzo ważnym elementem jest zarówno trening siłowy, jak i trening aerobowy. Należy wspomnieć, iż trening siłowy wymaga bardzo dużych zasobów energii, toteż jest prawdziwym spalaczem tłuszczu sam w sobie. Jeśli jesteś początkujący, warto zastanowić się nad treningiem całego ciała, tzw. FBW ‚full body workout’ [z ang.]. Wszelkie potrzebne informacje znajdziesz w dziale trening, na forum KFD. Dodatkowym motorem do spalania tłuszczu będzie wysiłek aerobowy. Generalnie rzecz ujmując: trening aerobowy to taki trening, który, nie angażując konkretnych mięśni, pobudzi Twoje serce do pracy w określonym zakresie. Może to być np. bieganie, orbitrek, jazda na rowerze, nordic walking czy basen. Ważne jest, by stale utrzymywać odpowiednio wysokie tętno. Szczegółowy opis nt. treningu aerobowego znajdziesz na naszym forum. Kolejnym, wartym omówienia przy okazji tematu tkanki tłuszczowej, jest trening interwałowy -tzw. HIIT ‚high intensity interval training’ [z ang.]. Trening ten nie jest polecany osobom początkującym, gdyż wymaga od naszego organizmu bardzo dużego wysiłku w bardzo krótkim czasie. Osobom początkującym zalecałbym rozpoczęcie treningów aerobowych od szybkich marszów bądź marszobiegów. Jeśli będziesz mógł biegać bez przerwy przez 30-40 min i będziesz czuł się na siłach, możesz spróbować HIIT.

Regeneracja
Okres redukcji tkanki tłuszczowej jest swoistym szokiem dla naszego organizmu. Istotna jest tutaj kwestia snu (min. 7-8 h) oraz odpowiedniej suplementacji. Podczas redukcji zalecane jest stosowanie aminokwasów BCAA w celu zapobiegania katabolizmowi, preparatów witaminowo-mineralne oraz odżywek białkowych (najlepiej izolatu/hydrolizatu ze względu na spory udział białka, ok. ~90% przy małym udziale węglowodanów oraz tłuszczy). Poza tym warto korzystać z udogodnień takich jak sauna (pomoże w walce z toksynami nagromadzonymi w naszym organizmie) oraz basenu (odpręży mięśnie po ciężkich treningach).

Słowo końcowe
Pamiętaj o tym, że Twój sukces będzie zależał od tego, jak bardzo będziesz trzymał się planu. Każde odstępstwo oddala Cię od upragnionego rezultatu. Forum KFD to ogromna skarbnica wiedzy i każdą kwestię pobieżnie omówioną w tym artykule możesz zgłębić, korzystając z wyszukiwarki. W działach tematycznych oraz abonenckich otrzymasz profesjonalną i rzetelną pomoc. Jeśli chcesz działać szybko, skorzystaj z pomocy ekspertów na naszym serwisie. Daj z siebie coś, a gwarantuję, że będzie warto!

PS Nie zapomnij założyć dziennika treningowego i pochwalić się, jak Ci idzie. Działaj, bo to ostatni dzwonek na rozpoczęcie walki. Powodzenia!

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness

Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17