kfd protein dessert

Modny Jogging

biegnogi2

1. Jogging to forma aktywności fizycznej, bieganie o umiarkowanym tempie. Celem jego jest usprawnienie wydolności człowieka, poprawa własnej sylwetki oraz dobroczynny wpływ na cały organizm. Dla wielu osób to wspaniała forma aktywności fizycznej. Bieganie stało się coraz bardziej popularnie nie tylko wśród zwykłych ludzi, ale i celebrytów, aktorów czy innych gwiazd.

2. Pozytywne korzyści:

Bieganie ma dobroczynny wpływ na cały nasz organizm. Podnosi ogólną wydolność, usprawnia narząd ruchu, obniża ciśnienie krwi. Wysiłek pomaga w redukcji złego cholesterolu, usprawnia pracę serca oraz płuc. Wpływa pozytywnie na stan naszego samopoczucia, koi stany lękowe oraz depresje.

3. Przeciwwskazania do joggingu:

Przeciwwskazania to choroby kręgosłupa, choroby stawów kolanowych, liczne choroby serca, ciężka postać astmy oraz spora otyłość. U ludzi ze znaczną nadwagą bieganie może powodować więcej szkód niż zysków, w znaczny sposób obciążać stawy i powodować liczne kontuzje.

4. Jak zacząć?

Każdy Jogging traktujmy jako trening. Należy rozpocząć go od rozgrzewki, 5-10 minutowej, np. wymachy rąk, krążenia głową, kilka przysiadów, ogólnie rozruszać cały organizm. Początkujący biegacze nie powinni przesadzać z dystansem oraz częstotliwością biegania. Warto zacząć od małych tras i krótkiej sesji biegania np. 15-20 minut. Po paru tygodniach, gdy już dojdziemy do pewnej wprawy, dystans można wydłużać oraz zwiększać czas trwania wysiłku. Warto robić to stopniowo i rozważnie, aby nie stracić na samym początku zapału tylko cieszyć się z  biegania.

5. Jak się ubrać i o czym należy pamiętać?

Warto zaopatrzyć się w wygodną i przepuszczającą powietrze odzież. Zapewni ona komfort podczas biegania oraz nie będzie krępować ruchów. Uważnie dobierajmy swój strój zwracając szczególną uwagę na aurę. Wiadomo, że latem ubierzemy mniej ciuchów niż zimą, pozwoli nam to zapobiec nadmiernemu przegrzaniu oraz przepoceniu. Pamiętajmy również, aby nie ubierać się za ciepło, ponieważ podczas wysiłku temperatura organizmu wzrasta. Warto zaopatrzyć się w wodę do picia lub izotonik, który pomoże uzupełnić braki elektrolitów w naszym organizmie. Pozwoli nam zniwelować pragnienie nawet w bardzo upalne dni. Wiele osób ma problem z motywacją oraz rozpoczęciem aktywności fizycznej, dlatego na początek warto zabrać ze sobą psa, koleżankę lub innego towarzysza, aby umilił nam czas. Bardzo przydatna jest również ulubiona muzyka.

6. Odżywianie

Żeby cieszyć się w pełni pozytywnymi korzyściami płynącymi z joggingu nie zapominajmy o właściwym odżywianiu. Pamiętajmy, aby posiłek poprzedzający aktywność fizyczną nie był ciężkostrawny oraz zalegający w żołądku. Ważne jest także, żeby po treningu uzupełnić zużyte zapasy energii. Tylko właściwie zbilansowana dieta daje pełen sukces w dążeniu do wymarzonej sylwetki.

Kategorie: Kulturystyka i fitness

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.15