kfd protein dessert

Na jakim sprzęcie ćwiczyć na siłowni – trening redukcyjny

ćwiczenia na bieżniRozpoczynając swą przygodę z siłownią, często spotykamy się z pewnym zagubieniem. Zwłaszcza osoby, które są tzw. świeżakami na siłowni, nie są aż tak rozeznane w dostępnym sprzęcie, nie wiedząc jak działa i jak na nim ćwiczyć. Dlatego by nie wystawić się na śmieszność otoczenia, rezygnujemy z większości maszyn na siłowni, nie wykorzystując ich możliwości do własnych celów.

Zakładając za cel pozbycie się tkanki tłuszczowej, a z nią nadprogramowe kilogramy, siłownia w tym założeniu jest bardzo pomocna. Dzięki zróżnicowanemu sprzętowi możemy wykonywać różne typy treningów. Biorąc pod uwagę, zbliżające się wakacje zależy nam, aby doprowadzić swoje ciało do jak najlepszej formy. W tej sytuacji, powinno się wykonywać do 3 razy w tygodniu trening redukcyjny, angażujący całe ciało  i poprawiający metabolizm.

Trening redukcyjny, który pozwoli nam spalić więcej kalorii, ale i zarazem pomoże podkreślić nasze mięśnie, najlepiej wykonywać na maszynach aerobowych w połączeniu z treningiem z wolnymi ciężarami. Trening siłowy, który wspomoże proces redukcji bez gubienia mięśni, właściwie wykonywać należy przy małych obciążeniach lecz z większą ilością powtórzeń.

W treningu redukcyjnym najlepiej posłużą nam takie maszyny na siłowni, jak:

  • bieżnia,
  • rower stacjonarny,
  • stepper,
  • orbitrek,
  • wiosło,
  • ławka do brzuszków i treningu grzbietowego,
  • suwnica na nogi,
  • motylek (maszyna służąca do ćwiczeń pleców i klatki piersiowej w pozycji siedzącej),
  • maszyna na przywodzenie i odwodzenie nóg.

ćwiczenia na suwnicy na nogiWymienione maszyny nie wymagają naszego dużego wkładu w montaż. Jedyne co należy ustawić to odpowiednie obciążenie lub adekwatny program do naszych zapotrzebowań. Rozpoczynając trening, pamiętajmy o rozgrzewce co najmniej 10 minut. Najlepiej rozgrzewkę przeprowadzić przy pomocy bieżni lub rowerka. Po wykonaniu rozgrzewki zacznij trening aerobowy lub cardio, który powinien trwać nie krócej, jak 30 minut. Na zakończenie należy wykonać serię ćwiczeń wzmacniających mięśnie przy pomocy maszyn lub akcesoriów do treningu siłowego – taki trening powinien trwać od 20 minut do 30 minut. Cały trening redukcyjny, aby przyniósł zadowalający efekt powinien mieścić się w przedziale czasowym od 40-90 minut. W niektórych miastach są dostępne do użytku mieszkańców siłownie plenerowe, gdzie również znajdziecie potrzebne do tego typu treningu maszyny.

Kategorie: Kulturystyka i fitness

Tagi: , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.15