kfd protein dessert

Najlepsze ćwiczenia na umięśnione nogi

martwy ciągBudowanie silnych i umięśnionych nóg nie przychodzi łatwo. Niekiedy jest to spowodowane uwarunkowaniami genetycznymi, bądź po prostu często trening nóg jest zaniedbywany lub w ogóle pomijany.

Jak pomimo przeszkód wzbogacić swoje treningi o efektywne ćwiczenia i cieszyć się rezultatem umięśnionych nóg niczym Branch Warren?

By zmaksymalizować wzrost nóg, należy pamiętać o podstawowych ćwiczeniach, którym są squady- czyli przysiady. Zwłaszcza przysiady wykonywane z obciążeniem, przyczyniają się do aktywacji włókien mięśniowych i ich rozbudowy. Kolejnym atutem jest to, że squady zwiększają ilość wytwarzanego w organizmie hormonu wzrostu. Wpływa to nie tylko na powiększony rozmiar nogi, ale i na przerost całego ciała. Pełne przysiady uderzają w mięśnie czworogłowe, ścięgna i pośladki, dlatego są uważane za króla wszystkich ćwiczeń.

By nie obciążać kręgosłupa, proponujemy Wam kilka topowych ćwiczeń z wykorzystaniem przysiadów, które korzystnie wpłyną na rozwój umięśnienia Waszych nóg.

1) Full back Squats- pełne przysiady- na rozwój nóg i całego ciała.

2) Martwy ciąg i jego wariacje- wpływa na całkowity trening nóg; w zależności od typu wariacji ćwiczenia; zróżnicowane grupy mięśniowe są trenowane bardziej lub mniej.

Przykładowe kombinacje:

-regularny- uaktywniają mięśnie czworogłowe, uda i pośladki,
-na sztywnych nogach- mięśnie ud i pośladków, zwłaszcza mięśnie ud,
-rumuński martwy ciąg- mięśnie ud i pośladków.

wypady do przodu
3) Wypady do przodu i do tyłu- najlepiej przy odpowiednim obciążeniu- praca mięśni ud i pośladków.

4) Bułgarskie wypady- tylna noga ułożona na podwyższeniu, również ćwiczenie można wykonywać z obciążeniem- całkowity rozwój mięśni nóg, uderza w obszary przyśrodkowe, ścięgna i pośladki.

Trening nóg możesz wykonywać raz w tygodniu, natomiast dla zwiększenia efektów warto dodać kombinacje z martwym ciągiem do jednego dnia Twojego planu treningowego. Nie zapominaj o zbilansowanej diecie, a jeśli masz problem z wyrobieniem nóg, wspomóż się odpowiednią suplementacją. Wykonując powyższe ćwiczenia, obwód uda w ciągu 2-msc może wzrosnąć o 2,5 cm.

 

Kategorie: Kulturystyka i fitness,Porady

Tagi: , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17