kfd protein dessert

NOWE Plusy i minusy maszyn cardio na siłowni

plusy i minusy maszyn cardio

Doświadczeni bywalcy siłowni doskonale wiedzą, że nie wszystkie maszyny do treningu cardio są sobie równe, stąd lista plusów i minusów 5 wybranych przez nas maszyn, które możesz spotkać na swojej siłowni. Na co zwrócić uwagę? Czytaj dalej…

Trening cardio nie należy do najciekawszych aktywności, ale niekoniecznie warto je przekreślać. Monotonię można przełamać, urozmaicając treningi, a efekty mogą być szybsze niż nam się zdaje, jeśli wiemy, z których maszyn cardio najlepiej korzystać, i na których możemy zgubić najwięcej kalorii. Tak więc, zamiast skakać na zwykłej maszynie eliptycznej, zebraliśmy kilka lepszych możliwości dla Ciebie.

W zestawieniu przedstawiliśmy nasze typy w kolejności od najlepszego do najgorszego. Ocenialiśmy  w skali  od 6 do 1, na podstawie skuteczności (większość spalonych kalorii w jak najkrótszym czasie, poprawa wydolności tlenowej); funkcjonalności (jak dobrze przechodzi na codzienne czynności) i dostępność (prawdopodobieństwo, że był w lokalnej siłowni). No to lecimy!

#1 BIEŻNIA

Dobra, stara, poczciwa bieżnia! Tak jest, zdecydowanie naszym zdaniem jest to najlepsza i sprawdzona w efektywności maszyna cardio. Samemu można dostosować intensywność, zwiększać i zmniejszać, utrudniać…Dzięki tej maszynie możemy zrobić solidny trening wystarczy i spalić wiele kalorii.#1 bieznia

Skuteczność – 5
Funkcjonalność – 6
Dostępność – 6

#2 Wiosło

Nie każda siłownia ma ergometr wioślarski, ale uważamy, że jest to jeden z najbardziej skutecznych sposobów, aby zrobić trening cardio. Dzięki tej maszynie można zaangażować dużą grupę mięśni górnej partii ciała. 10 minut treningu interwałowego na tym sprzęcie potrafi nieźle dopiec, ale  z korzyścią dla naszej sylwetki. Największą wadą tego urządzenia jest to, że słaba technika może ograniczyć jej skuteczność. Warto zaznajomić się, jak poprawnie używać wiosła.#2 wiosło

Skuteczność – 6
Funkcjonalność – 4
Dostępność – 4

# 3 Schody

Co może być bardziej funkcjonalne niż chodzenie po niekończących się schodach? Idealna praca zwłaszcza dla dolnych partii ciała. Sugerujemy interwały dla lepszej efektywności treningu. By zaangażować też górną partię ciała, nie wspieraj się uchwytami. Twój trening wtedy będzie nieco intensywniejszy i pozwoli spalić ci więcej kalorii.#3 schody

Skuteczność – 5
Funkcjonalność – 4
Dostępność – 4

#4 Rowerek spinningowy

Jest to równie dobry wybór na zrobienie treningu cardio. W zależności jaką intensywność wybierzemy, dalekobieżną czy interwały, jest to maszyna dedykowana dla wszystkich i nie należy do wysoce skomplikowanych. Uwaga – początkujący, charakterystyczne dla tych rowerków są niewygodne siodełka, dłuższy trening może powodować dyskomfort następnego ranka ;).#4 spinning rower

Skuteczność – 5
Funkcjonalność – 4
Dostępność – 5

#5 Orbitrek

Minusem orbitreka jest to, że ruchy mogą zdawać się po prostu nienaturalne, ważna jest dobra koordynacja ruchów i prawidłowa postawa ciała. Fakt, że ta maszyna pozwala ćwiczyć całe ciało, to intensywny trening nie wchodzi w grę, dlatego też jest mniejsze spalanie kalorii. Orbitrek dedykowany jest zwłaszcza dla osób z chorymi stawami i  w podeszłym wieku.#5 orbitrek

Skuteczność – 3
Funkcjonalność – 3
Dostępność – 6

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness,Porady

Tagi: , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.22