kfd protein dessert

Redukcja bez cardio

redukcja1

Pierwsze skojarzenie związane z redukcją wagi? Cardio – to przecież proste. Wystarczy dołączyć do treningu siłowego kilka sesji cardio i mamy idealne narzędzie do przeprowadzenia redukcji, a co za tym idzie – osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Rzeczywistość nie jest tak kolorowa, jakby się mogło wydawać. Okazuje się bowiem, że trening cardio to swoista zmora dla wielu trenujących. Niektórzy do tego stopnia znienawidzili trening cardio, że każdy dzień walki ze zbędnymi kilogramami staje się ogromną udręką. Czy zatem istnieje możliwość, aby redukować kilogramy bez wykonywania treningu cardio lub wykorzystać w owym procesie inny rodzaj aktywności? Odpowiedź jest prosta – tak!

Zacznijmy od tego, że redukcja wagi to proces, który pochłania sporą ilość czasu. Należy się zatem uzbroić w cierpliwość, a ponadto z wykorzystaniem posiadanej wiedzy z zakresu diety, treningu oraz regeneracji sukcesywnie dokonywać zmian w powyższych czynnikach. Nie da się bowiem ukryć, że proces redukcji to składowa wyżej wymienionych czynników. W każdym z nich możemy wykorzystać multum możliwości, w zależności od naszych upodobań. Jest to kluczowe, bowiem to od doboru metod będzie zależeć między innymi to, czy nie zniechęcimy się po kilku dniach czy tygodniach redukcji.

dietka

Możemy zatem dokonywać wyborów – zarówno w aspekcie diety, treningu czy regeneracji. Trening cardio to jedna ze wspomnianych metod. Nie oznacza to, że jest on swoistym „must be”, bo tak rzeczywiście nie jest. Z powodzeniem możemy go całkowicie wyłączyć, co w żadnym stopniu nie odbije się na naszych rezultatach, o ile oczywiście pozostałe czynniki dostosujemy do braku treningu cardio w naszej dziennej rutynie. Wykonywanie cardio prowadzi do pochłonięcia konkretnej ilości kalorii w naszym organizmie. Prostym rozumowaniem jest zatem, by ograniczyć ilość spożywanych kalorii, jeśli ów trening wyrzucimy całkowicie. Niesie to spore ryzyko, bowiem niska podaż kalorii oraz makroskładników, przekłada się jednocześnie na mniejszą podaż witamin oraz minerałów niezbędnych do prawidłowego działania naszego organizmu. Pamiętajmy zatem, by  w przypadku całkowitego wyłączenia treningu cardio, a co za tym idzie – drastycznego obcięcia kalorii oraz makroskładników, pamiętać o aspektach zdrowotnych.

Strength-Training-Bench

Wykonując trening siłowy należy pamiętać, że to właśnie ćwiczenia siłowe wykorzystują ogromną ilość naszej energii, co innymi słowy oznacza, że wydatek energetyczny organizmu w trakcie treningu siłowego jest bardzo duży. Możemy jeszcze bardziej zmaksymalizować ów wydatek, poprzez wdrożenie do treningu podstawowych ćwiczeń wielostawowych, i to właśnie na nich oprzeć trening siłowy. Mowa tu o takich ćwiczeniach jak: przysiady, martwy ciąg, wyciskanie żołnierskie, wyciskanie leżąc czy podciąganie na drążku. Te ćwiczenia działają na wiele obszarów naszego ciała, co w praktyce oznacza, że organizm musi wykorzystać sporą ilość zasobów energetycznych, by im sprostać. Reasumując, sam trening siłowy oparty na ćwiczeniach globalnych może okazać się bardzo dobrym narzędziem do redukcji wagi.

Każda, nawet najlepiej zaplanowana redukcja dochodzi do momentu, w którym efekty przestają być zadowalające, prowadząc nawet do stagnacji, czyli okresowego zatrzymania postępów. Co w takim przypadku, skoro wystarczająco mocno obcięliśmy podaż kalorii w diecie, a trening siłowy jest na granicy naszej wytrzymałości? Czy nie pozostaje nic innego, jak włączyć cardio? Oczywicie, że nie! Bardzo dobrą metodą jest wdrożenie treningu interwałowego, który możemy wykonywać w dowolny dla nas sposób.

Czym różni się trening cardio od interwałów? Jest przede wszystkim o wiele intensywniejszy oraz krótszy. W kwestii interwałów, możemy wykorzystać niemal wszystko co znajdziemy na siłowni – począwszy od bieżni, poprzez sztangę czy na poręczach kończąc. W zależności od naszych predyspozycji oraz aktualnej formy, możemy wdrożyć interwały np. w postaci treningu Tabata.

tabata

Nie zrozumcie mnie źle – nie jestem przeciwnikiem cardio w trakcie redukcji. Poprzez ten artykuł, pragnę zwrócić uwagę na fakt, iż szlifowanie formy nie musi być katorgą, w trakcie której widzimy słowo „cardio” na każdym kroku. Istnieje wiele metod, dzięki którym możemy dokonać przemiany naszej sylwetki. Pamiętajmy jednak, że niezależnie od metod, redukcja wagi to proces długotrwały i na nic się zda szukanie „złotej metody” czy „złotego suplementu”. Takie rzeczy zwyczajnie nie istnieją. Redukujcie zdrowo, efektywnie, a przede wszystkim z uśmiechem na ustach.

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness,Porady

Tagi: , , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.19