kfd protein dessert

Slow fitness – Aerial Yoga

ćwiczenia w hamakachAerial Yoga, to zmodyfikowana forma tradycyjnej yogi z dalekiego wschodu, którą znamy z zajęć fitness. Ten typ aktywności zaliczamy do gatunku slow fitness, który pozwala dzięki spokojnym ćwiczeniom wzmocnić wszystkie partie mięśni oraz zrelaksować całe ciało i umysł.

Prekursorką Aerial Yogi jest Michelle Dortignac, która z zawodu jest tancerką i akrobatką. Swoje doświadczenie oraz pasję postanowiła połączyć z kolejną jej ukochaną dyscypliną, którą jest yoga. Tak w 2006 roku narodziła się Aerial Yoga, znana także jako AntiGravity Yoga, która przywędrowała do nas ze Stanów Zjednoczonych. 

Prekursorka aerial yogi
Michelle Dortignac instruuje swoją adeptkę; materiały prasowe UNNATA: www.aerialyoga.com

Nazwa tej dyscypliny nie jest przypadkowa, gdyż większość ćwiczeń wykonuje się w powietrzu dzięki wykorzystaniu specjalnych hamaków, które są zamontowane na specjalnych zawieszeniach na suficie. W zależności od potrzeb oraz od wzrostu, można modyfikować wysokość zawieszenia. Hamaki natomiast, są wykonane ze specjalnego materiału, który jest w miarę elastyczny i układa się do ciała, podtrzymując je w trakcie ćwiczenia. Dzięki takiej metodzie, masa ciała nie gra roli, ponieważ jest ona nieodczuwalna, zatem jesteśmy w stanie przekraczać wszelkie granicę swojej giętkości, które normalnie były poza zasięgiem. Minusem dla początkujących może być to, iż chusta będzie wżynać się w pachy czy w biodra. Po takich ćwiczeniach z wykorzystaniem zawieszenia, mogą występować wybroczyny w otartych miejscach – jednak, nie ma się co zrażać, gdyż po 2 -3 spotkaniach ciało się na tyle uelastycznia, że nie czujemy już dyskomfortu ani też nie wyskakują na ciele nieprzyjemne wybroczyny.

Aerial Yoga to połączenie ćwiczeń z zakresu strechingu, akrobatyki, tańca oraz klasycznej yogi. Taki system treningu pozwala na ujędrnienie ciała, wzmacnia głębokie partie mięśni, odciąża kręgosłup, rozluźnia mięśnie, które są narażone na napięcie spowodowane przez stres czy inne nadmierne ruchy ciała. Ze względu na swój charakter, to czysta zabawa, która pozwala skupić się na swoim ciele, poszerzać swoje możliwości fizyczne, jak i nauczyć się medytowania w pewnych pozycjach. Zdecydowanie ten styl można określić, iż stawia nasze ciało na nowym poziomie budowania siły, balansu oraz unikalnego i dynamicznego podejścia do wykonywania w nowym wydaniu poz, zaczerpniętych z tradycyjnej yogi.

Istotnym zestawem ćwiczeń, mającym znamienny wpływ na nasze ciało i umysł, są ćwiczenia w pozycjach odwróconych. Często przypominają techniką pozy z gimnastyki artystycznej wykonywanych na szarfach w zawieszeniu. Ćwiczenie te, wykonywane w tzw. w anty-grawitacji, pomagają w rozluźnieniu stawów i mięśni, bardziej skupiają naszą uwagę nad podtrzymaniem równowagi, amortyzując je. Kolejnym atutem jest to, iż jesteśmy w stanie łatwiej opanować podstawy prezentowanych figur w yodze. Pozycje odwrócone wspomagają proces dotleniania komórek, odprężają i poprawiają także krążenie. Po takim treningu, nabywamy nowych sił witalnych do życia i przede wszystkim odczuwamy lekkość swojego ciała, które nie zostaje w żaden sposób obciążone. Jest to metoda, która w szybkim czasie przywróci Wasze ciała do nieskazitelnej formy oraz je wysmukli.

kobieta w pozycji odwróconej w antiGravity yodzeTa dyscyplina nie należy do kontuzjogennych, jest całkowicie bezpieczna. Stopniowo rozciąga mięśnie w miarę możliwości, powodując po czasie pewien progres. Nie wymaga żadnych specjalnych predyspozycji, Aerial Yoga jest dedykowana dla wszystkich w każdym wieku. Zajęcia pomagają w wyciszeniu oraz sprawiają wiele radości. Z uwagi na ich charakter, istnieją pewne przeciwwskazania dla osób, dla których taka aktywność może nie być wskazana, bądź nie wszystkie pozycje będą zalecane, m.in. to:

  • ciąża lub menstruacja – w tych przypadkach przewidziany jest odrębny zestaw ćwiczeń,
  • bardzo niskie lub bardzo wysokie ciśnienie,
  • osteoporoza,
  • jaskra,
  • choroby ośrodkowego układu nerwowego,
  • choroby serca,
  •  urazy głowy,
  • przepuklina,
  • odbyte operacje chirurgiczne, złamania, naderwania wiązadeł,
  • schorzenia stawów. 

Kategorie: Kulturystyka i fitness

Tagi: , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.14