kfd protein dessert

Street workout – czyli jak zbudować sylwetkę na świeżym powietrzu

street workoutW ostatnich latach w Polsce bardzo popularne stało się posiadanie wysportowanej sylwetki. Coraz więcej młodych ludzi oraz w średnim wieku, zaczyna uczęszczać na siłownię, basen, uprawiać różnego rodzaju sztuki walki oraz kalistenikę.

Do uzyskania dobrej sylwetki potrzebna jest jednak dobra dieta oraz prawidłowe wykonywanie odpowiednich ćwiczeń. Często młode osoby nie chcą skorzystać z porad starszych, bardziej doświadczonych kolegów, czy trenerów personalnych obecnych na siłowni. Efektem takiego postępowania są kontuzje i w wielu przypadkach wewnętrzne zniechęcenie do uprawiania tej dyscypliny sportowej oraz brak efektów w sylwetce spowodowane brakiem odpowiedniej diety. „Amatorzy siłowni” często doznają kontuzji, urazów ze względu na nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń oraz używanie zbyt dużych obciążeń.

Sylwetka kulturystów przestała już być wzorem do naśladowania. Kobiet już nie fascynują „napakowani” do granic możliwości mężczyźni. Osoby trenujące sporty siłowe są zainteresowane poprawieniem muskulatury, osiągnięciem sportowej sylwetki, wyrobieniem kondycji i siły. Jednak, aby zrealizować ten cel nie potrzebujemy wcale częstych wizyt na siłowni.

Dużą popularnością w Polsce w ostatnich latach cieszy się Street workout – aktywność fizyczna, która polega na wykorzystywaniu elementów zabudowy miejskiej do wykonywania ćwiczeń opartych głównie o kalistenikę. W naszym kraju istnieje ponad 20 lokalnych grup zajmujących się tym sportem. Obecnie w Polsce powstaje coraz więcej specjalnie do tego celu przystosowanych Parków tzw. placów zabaw dla dorosłych, wyposażonych w drążki rozmieszczone na różnych wysokościach, a także poręcze lub drabinki.

Uprawianie tego rodzaju aktywności fizycznej jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które chciałyby poprawić swoją sylwetkę, nabrać więcej siły oraz spędzić czas na świeżym powietrzu.

street workout - brzuszkiDo najbardziej popularnych ćwiczeń wykonywanych w Street Workout-cie zaliczyć możemy: podciąganie na drążku (wąskie, szerokie, nachwytem, podchwytem, na jednej ręce), pompki (wąskie, szerokie, na kościach, na nadgarstkach, na jednej ręce, głową w dół), przysiady (różne rodzaje, kombinacje, w tym także na jednej nodze), a także: dipsy, brzuszki, wznosy nóg. Bardziej zaawansowane osoby są wstanie wykonywać różnego rodzaju triki i figury takie jak: Muscle Up – wejście siłowe, Human Flag – ludzka flaga, Front Lever – waga w zwisie przodem, Back Lever – waga w zwisie tyłem, Hand stand – stanie na rękach, Planche – waga w podporze przodem, L – Sit - wznoszenie nóg w podporze lub na drążku, do kąta prostego, figura na kształt  litery L.

Kalistenikę, czy trening uliczny – Street workout może uprawiać każdy. Siłownia nie jest zalecana przez specjalistów osobom w wieku dojrzewania, natomiast pompki, brzuszki czy podciąganie się na drążku mogą wykonywać osoby, które chodzą do szkoły podstawowej, czy znajdują się na emeryturze.

W celu uzyskania odpowiedniej sylwetki przy ćwiczeniach z wykorzystaniem masy własnego ciała należy również stosować dietę oraz prawidłowo wykonywać ćwiczenia, gdyż w tym sporcie również mogą przydarzyć się urazy i kontuzje – choć są one rzadsze przy tego typu aktywności.

Zwolennicy tej aktywności fizycznej są zdania, że ma ona przewagę nad ćwiczeniami na siłowni. Street Workout to forma aktywności, która jest bliższa naturze człowieka ze względu na stały kontakt z własnym ciałem i współpracę wszystkich mięśni. Ćwiczenia te są bezpieczne dzięki naśladowaniu naturalnych ruchów. Podczas treningu ze sztucznym obciążeniem mięśnie, stawy i ścięgna są narażone na wysokie przeciążenia. Kalistenika pomaga również przy budowie koordynacji ruchowej i ogólnej sprawności.

podciąganie na drążkuW treningach na siłowni ćwiczymy wybrane partie mięśni. W kalistenice i street workou-cie każdy mięsień, staw, ścięgno stanowi jeden mechanizm.

Największym plusem Street workout’u jest brak konieczności kupowania drogich przyrządów. Nie musimy płacić za możliwość korzystania z urządzeń, jak w przypadku siłowni. Ćwiczenia możemy wykonywać na świeżym powietrzu na specjalnie przeznaczonym parku, a nawet korzystając z ławki czy huśtawki.

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness

Tagi: , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.19