kfd protein dessert

Trening grupowy z wiosła (indoor rower)

water rower

Nie można ukryć, iż kluby fitness przekrzykują się w najnowszych sprzętach, a co za tym idzie w ofercie zajęć grupowych. Powoli do lamusa odchodzą standardowe zajęcia grupowe – fitness, z których wiele osób rezygnuje na rzecz siłowni i indywidualnych treningów. Osoby te najwidoczniej miały dość przechadzek od lewej do prawej…ale instruktorzy fitness, nie chcąc utracić możliwości zarobku dokształcają się i gonią za nowinkami w branży.

Jak już zauważyliście, bądź jeszcze nie zajęcia/trening/ćwiczenia w nowej odsłonie, które niegdyś wykonywaliśmy w klasycznym stylu na siłowni, zostały wzbogacone o program treningowy, skupiający się wokół tego klasycznego ćwiczenia lub danej partii ciała. Co ważne, oprócz pewnego odświeżenia treningu, wykorzystanie sprzętu zostało niezmienne tyle, że w unowocześnionej wersji dostosowanej do charakteru zajęć. Trzeba przyznać, że takie zajęcia są znaczniej interesujące i dają większego kopa niż zwyczajny aerobic. Po tym naprawdę możesz poczuć, co to znaczy porządny trening! Dzisiaj nieco o treningu z wiosła, tzw. indoor rower.

Indoor Rower – Wioślarz

rowing_machine_tips

Z pewnością kojarzycie sprzęt, nazywanym wioślarzem tudzież wiosłem na siłowni. Jest ono jednym z lepszych sprzętów do wykonania treningu cardio czy wzmacniająco-wytrzymałościowy, to teraz sobie wyobraźcie wiosło specjalnie wykonane do zrealizowania 20-40 min. treningu – w zależności od treningu.

Żmudna żegluga

Może i tak, bo ręce potrafią odpaść już przy 3 seriach, w zależności od obciążenia i powtórzeń, a tu jednak jesteśmy zmuszeni ”wypłynąć na głębsze wody”. Zdecydowanie trening na wiośle to gwarancja wzmocnienia od łydek aż do ramion. Istotne jest to, aby trening przeplatać stretchingiem i rozchodzeniem. W zależności od realizowanego programu treningowego, instruktor powinien nas poprowadzić, robiąc nam co 10 min ćwiczenia przeplatane.

Zajęcia te pojawiły się jako alternatywa do zajęć spinningowych. Są one utrzymywane w podobny sposób, na bardzo dużych obrotach, do tego luźna choreografia przy mocno bitowej muzyce. Z pewnością tego typu zajęcia, to po pierwsza energiczna atmosfera powiązana z zabawą, co powinno się spodobać zwłaszcza osobom, które nie lubią ćwiczyć same. Program treningowy z wykorzystaniem sprzętu wioślarskiego, jest z powodzeniem stosowany w crossficie.

crossfit-games-concept-2-rower

,,+” programu wioślarskiego

Jest ich sporo, z pewnością osoby, które nie cierpią na schorzenia stawów mogą swobodnie chwycić ”wiosło” i wykonać mocny trening. Taki trening to 50% spalonych więcej kalorii od standardowego cardio, poza tym korzyści jakie niesie za sobą to:

  • poprawia wydolność krążenia,
  • zwiększenie muskulatury, siły oraz wytrzymałości całego ciała,
  • niski wpływ na niedogodności ze stawami czy nadwagę – nie przeszkadza mimo to w wykonywaniu ćwiczenia,
  • program dostosowany do jednej osoby, a także do grupy,
  • sprzęt jest dostępny w 90% siłowniach, jeśli nie w odświeżonej wersji to na pewno spotkacie jego klasyczną wersję.

Słowem końca 

Wioślarstwo jest doskonałą formą ćwiczeń, ale nie jest pozbawione ryzyka. Słaba forma może spowodować obrażenia ciała, zwłaszcza w dolnej części pleców podczas fazy napędowej ćwiczeń. Jeśli nigdy wcześniej nie stosowałeś ergometru wioślarskiego, przed przystąpieniem do ćwiczenia  skonsultuj się z trenerem, który powinien udzielić ci właściwych wskazówek. Upewnij się, że korzystasz prawidłowo ze sprzętu, aby zapobiec niebezpieczeństwu kontuzji czy tez urazu. Pamiętaj, że podobnie jak w przypadku jakiejkolwiek formy ćwiczeń, zacznij powoli i kieruj się ku górze .

Kategorie: Kulturystyka i fitness

Tagi: , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.15