kfd protein dessert

POLECANE Trening siłowy a Crossfit

crossfitW ostatnim czasie obserwujemy wysoki wzrost zainteresowania Crossfitem, w związku z czym na forach internetowych bardzo często pojawia się pytanie – jak trening Crossfit ma się do typowego treningu siłowego? Na czym polega trening Crossfit, a przede wszystkim – jakie są różnice pomiędzy nim, a treningiem siłowym? To i jeszcze więcej w poniższym artykule.

Crossfit tak naprawdę wywodzi się z USA, gdzie już w 2001 roku niejaki Greg Glassman wdrożył ową metodą treningową do treningu służb mundurowych. Z uwagi na to, iż metoda okazała się wyjątkowo skuteczna, zyskała na popularności i została przeniesiona na siłownie całego świata.

Program ten w swej zasadzie skupia się na treningu siłowo-kondycyjnym, który przeprowadzany jest z udziałem wybranych ćwiczeń, które zostały wybrane przez specjalistów i uznane za najbardziej ‚funkcjonalne’. Otóż, jako funkcjonalne uznaje się ćwiczenie, które w swej istocie przynosi wymierną korzyść w życiu codziennym, oraz buduje nie tylko siłę, ale i wytrzymałość oraz szybkość. Treningi Crossfit bazują na treningu, w którym przerwy zostały skrócone do minimum, toteż łatwo można się domyśleć, że po skończonym treningu następuje ogromne zmęczenie oraz wypompowanie – tak ma być, to założenie.

Podstawy Crossfit znajdziesz na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=n2WJXlLGomM

Trening siłowy to przede wszystkim trening ukierunkowany na zdobycie siły, masy oraz wytrzymałości mięśniowej. Z uwagi na nagły wzrost masy mięśniowej bardzo częstym błędem adeptów sportów siłowych jest mobilność, a raczej jej brak. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na brak kluczowych elementów treningu, jak chociażby rozciąganie. Ciężki trening siłowy, bez treningu rozciągania w wielu przypadkach oznacza jedno – kontuzję.

Jak zatem odpowiedzieć na pytanie – Crossfit czy siłownia? Zadając to pytanie, należałoby przede wszystkim określić cel treningu. Crossfit skupia się przede wszystkim na wytrzymałości, przy zachowaniu pełnej mobilności ciała. Niekoniecznie pozwala na rozrost ogromnej masy mięśniowej. Celowo pomijam aspekty jak dieta czy suplementacja, gdyż zależnie od założonego celu, wyżej wymienione powinny być typowo pod ów cel ukierunkowane. Sporty siłowe poprzez zastosowanie sporych ciężarów, poprzez zwiększoną produkcję hormonów, pozwalają na rozrost masy mięśniowej.

Reasumując, zależnie od celu, prawidłowo wybierz dyscyplinę, która pozwoli Tobie cel realizować. Nic nie stoi na przeszkodzie, by w trakcie tygodnia łączyć treningi siłowe oraz treningi Crossfit, bowiem w życiu każdego sportowca bardzo ważna jest wielokierunkowość stosowanych metod treningowych.

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness

Tagi: ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.25