kfd protein dessert

NOWE Trening siłowy ViPR

ViPR - koncepcja treningu siłowegoViPR to kolejna propozycja dla treningu siłowego, urozmaicone o system ćwiczeń, przypominający wykonywanie codziennych obowiązków (podnoszenie, schylanie, opieranie itd.) . Wzbogaceniem treningu ViPR jest gumowa tuba, przy której pomocy wykonuje się trening obwodowy, FBW. ViPR wprowadza nową koncepcję w świat fitnessu i sport kondycyjny.

ViPR jest skrótem od VitalityPerformance, Reconditioning, czyli po przetłumaczeniu jest to połączenie witalności, wydajności i odnowienia. Ta forma aktywności z początku była nowinką, raczej dla wysublimowanego grona odbiorców, którzy znudzeni już byli treningami na siłowni. Jednak z biegiem czasu, trening z gumową tubą doceniają i specjaliści, poszerzając swój plan treningowy o tego typu ćwiczenia.

Ten rodzaj treningu siłowego uznaje się za wypełnienie luki w połączeniu  pomiędzy sprawnością i siłą. Jest swoistym połączeniem ruchu całego ciała, wykorzystując obciążenie gumowej tuby, które może sięgać od 4 kg do 20 kg.  Opisując ViPR innymi słowami, mówi się o nim trening naładowanego ruchu. Wzoruje się na treningu oporowym, w którym ważna jest zwinność i siła, pochodząca z ciała a stymulowana dzięki specjalnie sprecyzowanym ćwiczeniom.

Od tego się zaczęło

Trening ViPR został zainspirowany pracą na farmie. Otóż, jak się okazało dzieci, które pomagały swoim rodzicom w obowiązkach gospodarczych, wykazywały lepszą formę oraz większa siłę w codziennym życiu od swoich konkurentów w zajęciach sportowych. Taki system treningowy  w bezpieczny sposób umożliwia dojście do wysokiej sprawności przy aktywności fizycznej, bazującej na zwykłej ”fizycznej pracy” np. na farmie, osiągnięcie niebanalnej sylwetki, powiększenia zakresu ruchu oraz wzmocnienia ciała.

Jak wyjaśnia twórca systemu treningowego ViPRMichol Dalcourt, nauka o ruchu ciała wspiera integrację z treningiem naładowanego ruchu, dzięki czemu w ten sposób ćwicząc z tubą możemy naśladować różne czynności ruchowe. ViPR idealnie nadaje się do przeprowadzenia treningu funkcjonalnego czy fizjoterapeutycznego.

Trening ViPR służy wsparciem

Ta forma idealnie sprawdzi się dla osób, które muszą wypracować szybkość, nienaganną kondycję oraz wytrzymałość. Do takich dyscyplin, w których ViPR miał by swoje przełożenie na efekt zalicza się:

  • piłka nożna,
  • koszykówka,
  • football amerykański,
  • rugby,
  • hokej,
  • kulturystyka.

VIPR-treningZnając swoje możliwości oraz okres adaptacji do danej czynności fizycznej, możemy przy pomocy tego systemu treningowego poprawić kondycję własnych mięśni, nerwów oraz innych systemów w organizmie. Nauka pokazuje, że przejście z obciążeniem poprawia równowagę, zwinność, siłę i dynamikę, aby osiągnąć cele, takie jak zarządzanie masą ciała. Dodatkowo zwiększona funkcjonalność w codziennym życiu i wydajność w sporcie jest kolejną korzyścią wypływającą z tej metody trenowania.

Korzyści z treningu ViPR m.in.:

  • poprawa wielokierunkowej stabilności, siły i mocy,
  • zwiększona mobilność i sprawność funkcjonalna,
  • wzrost dynamiki ruchu,
  • zwiększone tempo spalania tkanki tłuszczowej w trakcie, jak i po treningu.

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness

Tagi: , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.16