kfd protein dessert

TRX – Trenuj w zawieszeniu!

Trening TRX

System treningu w zawieszeniu coraz częściej pojawia się w grafiku ćwiczeń panów, jak i pań. Dobroczynny wpływ takiego treningu został doceniony i u nas w kraju, gdzie specjalne taśmy TRX można już spotkać w większości klubach fitness i siłowniach. System zawieszenia odnosi się do ”filozofii” treningu siłowego, który wykorzystuje system lin i taśm o nazwie ,,suspension training”, czyli trening w zawieszeniu. Niewątpliwie, umożliwia to użytkownikowi pracę z własnym ciałem, wbrew swojej masy ciała – to ona stanowi źródło naturalnego obciążenia, podobnie jak w kalistenice.

Kierunek szkolenia w zawieszeniu, jest formą treningu oporowego, który zawiera ćwiczenia wykorzystując masę ciała. Złożone ruchy ćwiczeń można wykonać na wielu płaszczyznach treningowych, włączając wszystkie partie ciała bądź skupiając się na jednej z nich. TRX bazuje przede wszystkim na mobilności, stabilizacji i na kształtowaniu siły. Poprzez ćwiczenia z wykorzystaniem specjalnych taśm, poprawiamy swoją elastyczność, wytrzymałość fizyczną, wzmacniamy ciało, łapiemy prawidłowy balans oraz jednocześnie stabilizujemy nasze stawy. Typ treningu należy do funkcjonalnych oraz jest wykonywany w dynamicznych pozycjach, uaktywniając przede wszystkim mięśnie odpowiedzialne za utrzymanie równowagi, docierając do mięśni głębokich: zwłaszcza partie mięśni korpusu i brzucha.

ćwiczenia trx

źródło: www.militaryforums.co.uk

Rodzaj treningu z użyciem lin ok. 1800 roku był już stosowany zwłaszcza do szkolenia i wyćwiczenia swojej armii.

Randy Hetrick, Navy Seal byli absolwenci MBA i Stanford, opracowali ,,Całkowity zestaw ćwiczeń oporowych” (TRX)  oraz związane z nimi urządzenia. Pierwsze próby treningu w zawieszeniu testowano w 1990 roku. Rozprzestrzenienie się pomysłu spowodowało wynalezienie alternatyw dla tego typu treningu i jego sprzętu. W roku 2008, zespół trenera fitness Mark Hammond i Pete Faulkner opracowali FKPro system dwóch pasków dla piłkarzy z klubu Bristol City. W 2009 roku Fabio Martella MMA trener napisał pierwszy TRX – instrukcję montażu we Włoszech. Inną alternatywą jest aeroSling ELITE w Niemczech. Są to krążki zawieszone na linkach, wykorzystywane często w Crossficie (m.in przy Muscle ups, Pull ups). Trening odbywa się na podobnej zasadzie. Obecnie ewolucja w TRX jest ciągle kontynuowana, a firmy branżowe obmyślają to nowsze rozwiązania zawieszenia, oferując przykładowo Trainer Corex, który nie nakłada tak znacznego nacisku na obciążenie stawów i ścięgien niż tradycyjne zawieszenie.

Treningi TRX poleca się początkującym, jak i bardziej zaawansowanym osobom, które od dłuższego czasu już ćwiczą. W ofercie klubu fitness na pewno można się spotkać z grupowymi zajęciami, które pod bacznym okiem trenera są prowadzone i tłumaczone pod względem techniki. Sprzęt z uwagi na komfort jego przenoszenia i szybkiego montażu, można przenosić go na warunki domowe, ale i nie tylko, z łatwością podepniesz się w parku czy na boisku.

trx

Czego możesz się spodziewać po TRX?

Wyrzeźbionego, jędrnego ciała, a przede wszystkim płaskiego i umięśnionego brzucha. Ćwicząc w ten sposób w krótkim czasie poprawisz swoją formę, wydolność, mobilność i uelastycznisz ciało. Od Ciebie tak naprawdę zależy, jaką intensywność i poziom trudności sobie narzucisz, jednak stopniowo warto podnosić sobie tę poprzeczkę.

Poniżej znajdziecie kilka fantastycznych ćwiczeń w zawieszeniu.

 

Kategorie: Kulturystyka i fitness

Tagi: , , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.13