kfd protein dessert

W podskokach na zajęcia Jumping fitness

Grupowe zajęciaKolejny trend, który podbija wskaźniki popularności na zachodzie, to Jumping Fitness. Forma zajęć nie tylko przypomina powrót do beztroskiego skakania na trampolinie z dzieciństwa, ale przede wszystkim jest to opracowany system ćwiczeń, który dzięki specjalnie przystosowanym trampolinom daje zdumiewające efekty!

Na tę innowacyjną formę zajęć fitness wpadła para Czechów, Jana Svobodová i Tomáš Buriánek. Dwóch instruktorów od lat związanych ze światem fitnessu, prowadząc zajęcia z aerobiku i spinningu, w pewnym momencie postanowili połączyć wysiłek z dobrą zabawą przy pomocy trampoliny.

Skąd pomysł na Jumping Fitness? 

Na pytanie wielu ludzi, skąd pomysł na ”skoczny fitness’‚ i czemu akurat trampolina, instruktorzy odpowiadają – z nudów!

,,Dobrze pamiętam ten moment. Byliśmy już ”znudzeni” ciągłym trenowaniem i prowadzeniem aerobiku i spinningu, potrzebowaliśmy czegoś więcej, jakiejś nowości. Wtedy jeden z naszych przyjaciół przyszedł do mnie i Toma. Nasza wspólna przyjaciółka chciała się poradzić, jak efektywnie ma zrzucić na wadze zbędne kilogramy, wspominając, że z jakiegoś sprzętu w domu ma małą trampolinę. I w tym momencie oboje wiedzieliśmy, że znaleźliśmy to, czego tak szukaliśmy.  Spędziliśmy nad tym tematem dnie i noce, rozmyślając o tym, jak wpleść trampolinę w system treningowy. Trzymaliśmy kierownicę od roweru i inne realne i niemożliwe rzeczy na trampolinie. W końcu, wynaleźliśmy swój własny model trampoliny, który spełniał by wymogi zajęć fitness. Trampolina miała 100 cm średnicy, dla podwyższenia bezpieczeństwa zakryto metalowe sprężyny specjalnym materiałem, była dosyć ciężka. ”

- wspomina Jana.

Pierwszy dzień treningu Jumping Fitness w klubie fitness u Jany i Toma; materiał prasowy, źródło: www.jumping-fitness.com

Pierwszy dzień treningu Jumping Fitness w klubie fitness u Jany i Toma; materiał prasowy, źródło: www.jumping-fitness.com

Pierwsze zajęcia Jumping Fitness, instruktorzy postanowili poprowadzić dla swoich bliskich znajomych oraz rodziny, testując czy taka forma zajęć się w ogóle przyjmie w fitnessie. Jak zapewne się domyślacie, pomysł wypalił, a Jumping Fitness został wprowadzony do klubu fitness w rodzinnej miejscowości, w której Jana i Tom mieszkali. Fala rozgłosu przeniosła się od Czech po resztę świata Fitnessu, gdzie z dużą ciekawością zaczęto wprowadzać taki typ zajęć. Jednak nie każda siłownia czy klub fitness może pozwolić sobie na Jumping Fitness, do tego potrzebne jest przestronne pomieszczenie oraz profesjonalny sprzęt – specjalne do tego dedykowane trampoliny z kierownicą oraz z zabezpieczeniami. Zwykła mała trampolina po kilku zajęciach jest nieopłacalna, ponieważ szybko się zużywa poza tym nie jest przystosowana do tego typu, intensywnie wykonywanych ćwiczeń.

Turbo spalanie z uśmiechem na twarzy

Jak już wspominaliśmy to dosyć nietypowy rodzaj zajęć fitness, oprócz wesołego podskakiwania to wykorzystanie elementów z aerobiku, akrobatyki, ćwiczeń cardio przeistaczających się w intensywny trening, wyciskające hektolitry potu.  Godzinna uciecha na trampolinie podczas zajęć, to ok. 1200 kcal mniej! Dlatego ta forma zajęć jest skuteczniejsza niż bieganie, otóż 10 minut skakania na Jumping Fitness to tyle samo spalonych kalorii co 30 minut biegania. Różnorodny trening Jumping Fitness zapewnia wszechstronne działania na nasze ciało, od polepszenia się koordynacji, gibkości, po wyrzeźbienie sylwetki, szybkiego spalania tkanki tłuszczowej, przyśpieszenia przemiany materii do doskonałego poprawienia samopoczucia i zniwelowania poziomu stresu. Nic dziwnego, iż mimo intensywnej pracy naszych mięśni i zaangażowania wielu partii ciała, taka forma ćwiczeń sprawia nam ogromną radość, a po niej poziom endorfin szaleje. Atutem skocznych zajęć na trampolinie, o którym warto wspomnieć jest to, że nie obciąża stawów, natomiast zakwasy są oczywistą oczywistością.

akrobatyka na trampolinieZalety Jumping Fitness:

  • szybkie spalanie kalorii i tkanki tłuszczowej,
  • wysmuklenie sylwetki,
  • przyśpieszenie przemiany materii,
  • dotlenia, usprawnia krążenie ,
  • uwalnia toksyny z organizmu,
  • uelastycznia ciało,
  • angażuje mięśnie pośladków, ud i brzucha,
  • relaksuje, obniża poziom stresu, uwalnia pozytywne emocje,
  • poprawia wytrzymałość i kondycję.

Przeciwwskazania:

  • nadmierna otyłość – ograniczenie wagowe co do sprzętu,
  • problemy ze stawami,
  • osteoporoza,
  • niedoleczone kontuzje,
  • astma, choroby układu oddechowego,
  • choroby układu krążenia,
  • wcześniejsze zaburzenia występujące przy dynamicznych treningach – warto skonsultować z lekarzem sportowym lub ortopedą.

Kategorie: Artykuły,Kulturystyka i fitness

Tagi: , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.15