kfd protein dessert

Ćwiczyć można w każdym wieku

fit

Mogłoby się wydawać, że aktywność fizyczna jest domeną młodych osób. Obecnie niestety niewielu seniorów przywiązuje wagę do ćwiczeń. Jest to błędem, ponieważ przeprowadzone w ostatnich latach badania wykazały, że aktywność fizyczna osób starszych bardzo pozytywnie wpływa na ich samopoczucie i stan zdrowia. Nawet śladowa ilość ćwiczeń o bardzo małym natężeniu ma zbawienny wpływ na organizm. Okazało się też, że nie ma większego znaczenia w jakim wieku rozpocznie się trening.

Od czego zacząć?

Rozpoczęcie regularnych ćwiczeń może być trudne dla osób, które przez wiele lat mocno ograniczały swoją aktywność. W takiej sytuacji należy rozpocząć od wizyty kontrolnej u lekarza. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób cierpiących na choroby przewlekłe i seniorów. Badanie lekarskie ma przede wszystkim na celu ocenę stanu układu oddechowego oraz układu krążenia. Może się okazać, że zaistnieje konieczność dostosowania zestawu ćwiczeń do stanu zdrowia. Przed badaniem należy dokładnie poinformować doktora o stanie swojego zdrowia oraz o przyjmowanych lekarstwach.

Zachowaj umiar

Jeśli okaże się, że badania zakończyły się pozytywnie, można rozpocząć trening. Należy jednak pamiętać by wysiłek stopniować. Trening należy rozpocząć od bardzo lekkich ćwiczeń. Gimnastyka powinna trwać około trzydziestu minut dziennie jednak, jeśli poczujemy że opadamy z sił lub coś nas boli należy natychmiast przerwać. Organizm osób, które przez wiele lat prowadziły głównie siedzący tryb życia nie jest przyzwyczajony do wysiłku. Forsowanie się na siłę może zakończyć się bardzo groźną kontuzją.

Jak często ćwiczyć?

Częstotliwość ćwiczeń jest głównie uzależniona od ich intensywności. Nic nie stoi na przeszkodzie by kilka razy dziennie spacerować po parku. Jednak ćwiczenia, które sprawiają nam trudność nie powinny się wykonywane częściej niż raz dziennie. Wraz upływem czasu i poprawą kondycji fizycznej można zwiększać długość poszczególnych sesji. Gdy będziemy czuli się dobrze możemy stopniowo podnosić częstotliwość i natężenie ćwiczeń. Trenować należy każdorazowo do momentu uczucia lekkiego zmęczenia.

Trenuj jak lubisz

Dla większości osób największą trudnością jest zmobilizowanie się do systematycznego wysiłku. Dlatego należy zrobić wszystko by ćwiczenia sprawiały nam jak najwięcej przyjemności. Nie warto katować się ćwiczeniami, których nie lubimy. Lepiej wybrać taką formę aktywności fizycznej jest nam bliska. Może to być spacerowanie, pływanie lub jazda na rowerze. Komfort treningu poprawia też odpowiednio dobrany sprzęt do ćwiczeń na przykład: orbitrek, rower treningowy lub bieżnia elektryczna.

Kategorie: Porady

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.14