kfd protein dessert

Czego nie jeść przed pójściem spać?

jedzenie spanie

Zdrowa dieta – mówi się o niej tyle, jesteśmy świadomi jak ułatwia nam życie, mimo to coraz trudniej nam o nią zadbać. Co ma na to wpływ? Tu przede wszystkim zaliczyć trzeba nienormowany czas pracy, przemęczenie, oraz ciągły stres. Jak doskonale wiemy zdrowy odpoczynek w czasie snu jest podstawą dobrego dnia. O zdrowy sen trzeba jednak zadbać chociażby poprzez spożywanie odpowiednich posiłków zwłaszcza przed pójściem do łóżka. Zatem co warto jeść wieczorami?

Kiedy ostatni posiłek?

Jednak zanim przejdziemy do omawiania poszczególnych produktów, warto powiedzieć sobie o porze ostatniego posiłki, która po pierwsze – powinna być stała. Po drugie nasza kolacja powinna być minimum dwie godziny przed pójściem do łóżka.

Jedź lekko, ale pożywnie

Co to oznacza? Przede wszystkim fakt, że nie należy kłaść się głodnym. Uczucie głodu bowiem powoduje nie tylko to, że nie możemy zasnąć, ale i w następstwie może prowadzić do zaburzeń trawiennych, dlatego Twoja kolacja powinna Cię maksymalnie zasycić, ale nie przeciążyć. W związku z tym dobrym rozwiązaniem może okazać się sałatka owocowa (lub warzywna), płatki owsiane, czy pieczywo pełnoziarniste. Grunt, aby Twoje wieczorne posiłki zawierały dużą ilość błonnika.

Pij najlepiej zioła

A zatem jeśli lubisz przed spaniem napić się herbaty, to wieczorem zamiast czarnej warto zdecydować się na zieloną, lub po stresującym dniu ba herbatę z melisy, lub możesz po prostu napić się wody. Zdecydowanie warto unikać alkoholu.

Eliminuj cukry i tłuszcze

Zatem słodko słone przekąski, czy gazowane napoje to coś, co zdecydowanie należy sobie odpuścić, podobnie jak posiłki zamawiane z restauracji typu fast food. Nic tak nie obciąża naszego organizmu jak cukry proste, oraz tłuszcze. Obciążenie to natomiast może powodować nie tylko problem z zaśnięciem, ale i w przyszłości problemy związane z sercem, układem krążenia, nadciśnieniem, czy takimi chorobami jak cukrzyca.

A co z białkiem?

Choć jak doskonale wiemy stanowi on budulec dla naszych mięśni, oraz kości, to spożywanie go w nadmiarze wieczorem również może źle wpływać na nasz sen. W związku z tym lepiej unikać takich produktów jak: sery, jajka, czy jogurty. Jeśli Twoim ostatnim posiłkiem ma być zupa, to nie zabielaj jej śmietaną. Z kolei do sałatki warzywnej zamiast majonezu warto dodać oliwy.

Węglowodany?

Jak się okazuje warto spożywać je przed snem, gdyż nie tylko uspokajają organizm, ale i podnoszą poziom serotoniny, która ma dobry wpływ na poprawę nastroju potrzebnego w czasie snu. Należy jednak szukać ich w produktach, które nie będą zbytnim obciążeniem organizmu przed pójściem spać, dlatego rozwiązaniem mogą być na przykład niektóre owoce.

Kategorie: Zdrowe odżywianie i eko życie

Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17