kfd protein dessert

Efekt jo-jo

efekt-jojo

1. Efekt Jo-Jo to zmora odchudzających się osób. Czym on właściwie jest ? To efekt po odchudzaniu , który skutkuje powrotem do dawnej wagi lub powrotem do wagi z znaczna nadwyżką kilogramów. Co w praktyce oznacza efekt odwrotny do zamierzonego.Dlaczego się tak dzieje?  Odpowiedź widoczna jest w poniższym artykule.

2. Niewłaściwa dieta

Istnieję wiele różnych rodzajów diet, które niestety już od samego początku stosowania wskazują na efekt jo-jo.  Diety niskoenergetyczne oraz diety wykluczające wiele produktów nie są dobrymi sprzymierzeńcami w walce z zbędnymi kilogramami. Oczywiście skutkują obniżką wagi oraz poprawą sylwetki. Jednak po zakończeniu ich stosowania waga powraca w bardzo szybki i drastyczny sposób. Prawidłowa dobrana indywidualnie dieta nie powinna na początku kuracji odchudzającej wykluczać zbyt wielu produktów. Zmiany w diecie powinny być rozłożone w czasie oraz dopasowane na podstawie obserwacji własnego organizmu. Dlatego ważnym elementem jest dobrze dobrana dieta. Gwarantuje nam to początek dobrej drogi w walce o upragnioną sylwetkę.

3. Realny cel

Realny cel to kolejny element układanki o upragnioną sylwetkę. Warto stawiać sobie rzeczywisty i możliwy do osiągnięcia przez nas cel. Nie mylmy tutaj przypadków dość ekstremalnych, gdy dana osoba chudnie po 20 kg w przeciągu dwóch miesięcy. Oczywiście to przypadki, które się zdarzają jednak przejdźmy do tematu. Warto wyznaczyć sobie zdrowy i możliwy cel do osiągnięcia przez nas samych. Np. Gdy ktoś jest budowy gynoidalnej (gruszka) nagle po miesiącu stosowania diety nie będzie miał figury modelki, lub gdy ktoś jest bardzo szczupły a zacznie ćwiczyć na siłowni w przeciągu miesiąca nie stanie się kulturystą. Ciekawy faktem, który potwierdzają badania naukowe przeprowadzone na osobach z znaczną otyłością jest to, że szybciej oni tracą zbędne kilogramy niż osoby z „ lekka nadwagą. Jest to spowodowane tym , że takie osoby spożywają bardzo duże ilości jedzenia oraz przyjmuje kilkukrotna nadwyżkę kaloryczna niż przeciętne osoby. Natomiast przechodząc na zbilansowaną dietę dość szybko zauważają pozytywne efekty jej stosowania. Dlatego odchudzanie warto zapoczątkować od wyznaczenia sobie odpowiedniego planu działania rozłożonego w wystarczającym czasie na jego zrealizowanie. Niech to będzie 0.5 kg tygodniowo ale z zdrowy i bezpieczny sposób.

4. Wysiłek fizyczny

Wiele osób sądzi , że sama dieta jest wystarczająca w procesie redukcji wagi. Jednak znaczna część osób jest w błędzie. Ćwiczenia fizycznie nie tylko wspomagają procesy odchudzania, ale również wspomagają przemianę materii, pomagają w szybszy sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów, oraz co ważne ujędrniają nasze ciało i wydzielają endorfiny. Wiec warto w drodze o wymarzona sylwetkę nie zapominać o wysiłku fizycznym.

5. Zmiana nawyków

To bardzo istotny punkt naszej drogi, aby po zakończeniu diety nie nabrać nieszczęsnych kilogramów i ustrzec się przed efektem jo-jo. Po zakończeniu odchudzania nie wracajmy na złe tory,nie wracajmy do swoich złych nawyków , oraz nie zapominajmy aktywności fizycznej. Przestrzeganie powyższych zasad pozwoli nam cieszyć się swoją sylwetka bez efektu jo-jo.

Kategorie: Zdrowe odżywianie i eko życie

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.17