kfd protein dessert

Kolacja, która pomoże Ci zasnąć

Kolacja, która pomoże Ci zasnąć

O zachowaniu higieny snu powiedziano już bardzo wiele. Jak wiemy składa się na nią wiele, istotnych czynników. Jednym z nich z pewnością jest zła dieta, która może sprawić, że nie tylko w ciągu dnia będziemy czuli się bardziej ociężali, ale trudniej nam będzie zasnąć. W przypadku dobrego snu bardzo ważny jest ostatni posiłek, dlatego postanowiliśmy przedstawić kilka produktów, które nasycą, jednocześnie nie obciążając przewodu pokarmowego, taki zestaw powoduje, że obudzimy się wypoczęci i zrelaksowani.

Unikaj kalorii

A ściślej produktów wysokokalorycznych. Wśród nich są przede wszystkim dania typu fast food, słodycze, oraz słodko – słone przekąski (chipsy, paluszki, itp.), krótko mówiąc, należy unikać produktów zawierające tłuszcze, oraz cukry proste.

Co z białkiem?

Choć jak doskonale wiemy białko, to jeden z niezbędnych składników budujących nasze kości i mięśnie. Nie mniej jednak nie zaleca się spożywanie dużej ilości białka tuż przed snem, zatem na kolacje warto zrezygnować z takich produktów jak: sery, jajka, czy jogurty. Niestety, białko, choć w ciągu dnia tak potrzebne, jednak w dużej ilości przed snem mogą obciążać żołądek, a to powoduje, że trudniej nam zasnąć.

Węglowodany i błonnik

Jak się okazuje, to właśnie te składniki są wskazane jeśli chodzi o najlepszą kolacje dla naszego zdrowia. W związku z tym najlepiej jeśli nasz ostatni posiłek będą stanowiły warzywa i owoce. Warto również sięgnąć po produkty pełnoziarniste takie jak ciemne (pełnoziarniste) pieczywo, czy płatki zbożowe.

Ważnie nie tylko dania, ale i sposób ich przygotowania

To też jeśli przykładowo Twoją kolacją ma być sałatka warzywna, to zamiast dodawania majonezu, który choć jest pyszny, to niestety ciężkostrawny, lepiej do smaku dodać łyżkę oliwy. Z kolei jeżeli Twoim ostatnim posiłkiem ma być zupa, to zalecane jest nie dodawanie śmietany.

Co z piciem?

Bo jak się okazuje w przypadku ostatniego posiłku liczy się nie tylko to co jemy, ale i pijemy, dlatego też odradza się przede wszystkim napoje zawierające kofeinę. Okazuje się jednak, że podobne działanie co kofeina ma teina – ta z kolei zawarta jest w czarnej herbacie, zatem jeśli lubisz się przy niej ogrzać w chłodny wieczór, to warto, aby czarną zamienić na zieloną, która posiada wiele cennych właściwości dla naszego zdrowia, gdzie wpływa między innymi na układ trawienny, najważniejsze, to jednak fakt, ze działa uspokajająco, podobnie jak herbata z melisy, którą warto pić zwłaszcza po stresującym dniu. Zdecydowanie należy unikać również alkoholu, oraz słodkich, gazowanych napojów. Jeśli masz możliwość nie słodź na noc herbaty.

Zadbaj o relaks

Kolejna ważna informacja, kolacje powinno zjeść się minimum dwie godziny przed snem. Po niej z kolei warto zadbać o relaks, którym może być chociażby ciepła kąpiel, lub poczytanie ulubionej książki przy delikatnej muzyce i świetle. Spać najlepiej na dobrej jakości poduszkach ortopedycznych. Dobrym rozwiązaniem może być również półgodzinny spacer na świeżym powietrzu, ważne, by przed pójściem o łóżka maksymalnie zredukować stres i napięcie w ciele po całym dniu.

Kategorie: Zdrowe odżywianie i eko życie

Tagi: , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.2