kfd protein dessert

POLECANE Naciągnięcie a zerwanie mięśnia

zerwanie mięśnia bicepsuProfilaktyka zdrowotna to najtańszy i najefektywniejszy sposób by zapobiegać wszelkim kontuzjom, na które jesteśmy narażeni prowadząc aktywny tryb życia. Sportowcy, to grupa która jest najczęściej narażona na wszelkie urazy, spowodowane intensywnymi treningami i przeciążeniem fizycznym. Często do takich urazów należą wszelkie naciągnięcia, a nawet zerwania mięśni. Z uwagi na podobne symptomy, występujące przy tego typu kontuzji, można zaniechać odpowiednie leczenie, które będzie skutkować ponowieniem się kontuzji. Jaka jest różnica pomiędzy tymi urazami, i jak właściwie je rozpoznać, by poprawnie móc je zakwalifikować do metody leczenia?

Do naciągnięcia mięśnia zazwyczaj dochodzi przy nieodpowiednim przygotowaniu do treningu, brakiem porządnej rozgrzewki, czy przy zbyt dużym obciążeniu. To przerwanie włókien mięśniowych z tkanką łączną ścięgna, w niewielkim stopniu powoduje unieruchomienie danej partii ciała. Jednak nie warto bagatelizować naciągnięcia, gdyż może prowadzić do stanu zapalnego. Zimne okłady oraz specjalne maści, zmniejszające opuchliznę i rozgrzewające mięśnie wspomogą kurację. Powrót do formy wiąże się z lżejszym treningiem, przy mniejszym obciążeniu, stopniowo zwiększając intensywność.

Naderwanie mięśnia w podobny sposób jak naciągnięcie mięśnia, objawia się podobnym, kłującym bólem, charakterystycznym krwiakiem i stanem zapalnym. Jednak jest on poważniejszym urazem rozciągnięcia włókien mięśniowych, w którym wyodrębnia się trzy poziomy tej dolegliwości:

- łagodne; ból mija już na drugi dzień, nie ograniczając znacznie sprawności motorycznej,

- umiarkowane; może objawiać się zsinieniem skóry w obrębie obrzęku, odczuwalny dyskomfort przy wykonywaniu ruchów,

- ostre; objawia się przewlekłym bólem, widocznym obrzękiem, towarzyszy temu nieprzyjemny skurcz, ogranicza sprawność.

Przy tych kontuzjach ważne jest odpowiednie leczenie, przy poważniejszych dolegliwościach konieczna jest konsultacja z lekarzem, który zaleci właściwą rekonwalescencję. Naderwanie mięśnia leczy się znaczniej dłużej. Nie przy każdym tego rodzaju schorzeniu jest zalecane unieruchomienie, jednakże całkowicie wiąże się to z odpuszczeniem na jakiś czas treningów, a nawet z rehabilitacją.

naciągnięcie mięśniaNajpoważniejszym uszkodzeniem mięśnia, jest jego zerwanie. Dojść do niego może w taki sam sposób co u powyższych anomalii. Przeciążenie fizyczne ciała – danej partii ciała, bezruch, brak przygotowania czy nierozciągnięcie zakwasów może prowadzić do całkowitego zerwania mięśnia. Groźnym także może okazać się zażywanie środków anabolicznych, powodujących znaczny rozrost tkanki mięśniowej.

Jak rozpoznać zerwanie?

W efekcie zerwania mięśnia, dochodzi do częściowego lub całkowitego braku spójności więzadeł, naczyń krwionośnych i nerwów z tkanką łączną ścięgna. Charakterystycznymi objawami są siniaki i opuchlizna, czasem towarzyszący odgłos chrupnięcia, trudności w poruszaniu kończyną, objaw popey’a. Dokładniejszą diagnozę zerwania uzyskamy za pomocą rezonansu magnetycznego. W tym przypadku niezbędna jest konsultacja z lekarzem.

Przede wszystkim, aby zabezpieczyć się przed wyżej wymienionymi uszkodzeniami należy stosować ćwiczenia zachowawcze, do których m.in. zaliczają się ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie.

Poniżej zobaczycie podstawowy zestaw ćwiczeń stretchingowych.

 

 

Kategorie: Porady,Zdrowe odżywianie i eko życie

Tagi: , , , , , , , ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.14