kfd protein dessert

Najczęstsze błędy żywieniowe

żywienie

Naukowcy biją na alarm. Coraz więcej dzieci już w wieku przedszkolnym zaczyna mieć problem z nadwagą. W ostatnim czasie w mediach aż wrzało od dyskusji na temat zmian produktów oferowanych w szkolnych sklepikach, gdzie słodko – słone przekąski miały zostać zastąpione przez wyłącznie zdrową, eko żywność. Jak doskonale pamiętamy wiele szkół buntowało się przeciwko tym zmianom. Trudno jednak nie próbować wpłynąć na te dramatyczne statystyki, gdyż im szybciej zaczynamy mieć problem z nadwagą, tym prędzej możemy mieć do czynienia z chorobami serca, czy układu krążenia, nie mówiąc już o naturalnej odporności naszego organizmu. Inną sprawą jest fakt, że błędy żywieniowe popełniamy my sami na co dzień nie tylko wobec naszych dzieci, ale i nas samych. A jakie największe błędy popełniamy?

Cukier, sól i fast food

Niestety kochamy hamburgery, frytki, pizze… Inną sprawą jest fakt, że często traktujemy te dania jako obiad. Dlaczego? Bo jest szybko, tanio, a przecież praca nie może czekać. Te produkty spożywane w nadmiarze są niestety bardzo niezdrowe. Ponadto, gdy wychodzimy do pracy, lub szkoły, zamiast sałatki, czy jogurtu naturalnego, na drugie śniadanie zabieramy batonik, kanapkę z tłustą wędliną, czy drożdżówkę. Tu niestety prawda jest bolesna, nadal wolimy tłuste potrawy zamiast warzyw i owoców, i to niestety one nadal przeważają w naszym menu.

Śniadanie – wyznacza rytm dnia

A wielu z nas o nim zapomina. Spiesząc się do pracy rezygnujemy z pierwszego posiłku. W zamian decydujemy się na kanapkę w biegu, bądź naszym pierwszym daniem jest obiad popołudniu. Warto wiedzieć, że śniadanie ma ogromny wpływ na nasze trawienie i metabolizm.

Jemy późno i nieregularnie

A przyczyną takiego stanu rzeczy jest przede wszystkim praca jaką wykonujemy, która nie pozwala nam na spożywanie posiłków o określonych porach. Wówczas cały dzień jesteśmy głodni, a w zamian wieczorem objadamy się czym się da, nadrabiając brakujące ,,zapasy”, które straciliśmy przez cały dzień. Kolejną kwestią jest fakt, że nie powinniśmy jeść tuż przed pójściem spać, gdyż nie tylko będziemy mieć problem z nadwagą, ale i zwyczajnie możemy mieć problem z zasypianiem, utrzymaniem koncentracji, czy spadkiem energii.

Uważaj co pijesz

Czyli tu pierwsza rzeczą, która nasuwa nam się na myśl, to oczywiście słodkie, gazowane napoje. Decydując się na sok też warto spojrzeć, czy nie są ,,dodatkowo” słodzone. Idealną porą na zdrowe napoje jest lato, gdzie mamy prawdziwy wysyp świeżych owoców z których sami możemy zrobić naturalne soki. Zły wpływ na naszą dietę może mieć również częste picie kawy i czarnej, mocnej herbaty.

Żywienie, a stres

Te dwie kwestie łączą się ze sobą każdego dnia. Jemy w pośpiechu, do tego żyjemy w ciągłym stresie. Mało tego – często jedzenie pozwala nam… się uspokoić! Bo przecież co poprawia humor lepiej niż tabliczka czekolady? Pamiętaj! Twoje zdrowie jest w Twoich rękach, a ściśle w nawykach, które warto odpowiednio dostosować pod rytm Twojego dnia.

Kategorie: Artykuły,Zdrowe odżywianie i eko życie

Tagi: ,

Dodaj komentarz

Kulturystyka i fitness

Zobacz wszystkie artykuły

Partnerzy portalu

log-kfd-ar log-kfd2-ar
0.15